80 درصد آثار برگزیده جشنواره علامه حلی فارس مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران بود
کد خبر: 3677186
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
صدیق:

80 درصد آثار برگزیده جشنواره علامه حلی فارس مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران بود

گروه معارف: معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره علامه حلی این استان گفت: بیش از 80 درصد آثار برگزیده جشنواره علامه حلی فارس مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مدینه صدیق، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس امروز، 7 دی‌ماه با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی استان فارس گفت: این جشنواره هر سال با رویکرد تشویق طلاب پژوهش‌گر جوان برگزار می‌شود.
وی افزود: محورهای همایش شامل مقاله، کتاب و پایان نامه در موضوعات علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است و در بخش ویژه به موضوع «مهدویت، فرصت‌ها و آسیب‌ها» پرداخته می‌شود.
صدیق درباره علت نامگذاری این جشنواره اظهار كرد: مرحوم علامه حلی(ره) در دوران جوانی صاحب آثار زیادی در زمینه علوم انسانی بوده است. حوزه‌های علمیه خواهران برای زنده نگهداشتن یاد این مرحوم هرساله این جشنواره را با رویکرد تشویق طلاب پژوهشگر جوان برگزار می‌کند.
وی همچنین در تشریح تعداد آثار ارسالی و راه یافته به مرحله کشوری گفت: در این جشنواره 300 طلبه خواهر و برادر شرکت کردند و 1190 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان فارس ارسال شد که از این تعداد 750 اثر از حوزه علمیه خواهران و 440 اثر از حوزه علمیه برادران که 53 اثر برگزیده رتبه اول تا سوم شدند که 43 اثر از حوزه خواهران بود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران فارس به بیان گروه‌های علمی ارزیابی آثر پرداخت و افزود: این آثار به مدت 6 ماه توسط 11 داور زیر نظر سرگروه‌های علمی در گروه‌های علوم انسانی، کلام، فلسفه و منطق، تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی مورد بررسی و ارزیابی چهارگانه اجمالی، تفصیلی اول، دوم و سوم قرار گرفته است و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

captcha