محرومیت‌زدایی به نفع همه اقشار جامعه به ویژه ثروتمندان است
کد خبر: 3684069
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

محرومیت‌زدایی به نفع همه اقشار جامعه به ویژه ثروتمندان است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و مجمع خیرین سلامت استان، گفت: از کاهش هرگونه محرومیت، ناهنجاری و یا بیماری فقط افراد کم برخوردار، محروم و یا بیمار سود نمی‌برند، بلکه همه اقشار جامعه به ویژه ثروتمندان از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان در راستای همکاری‌های پژوهشی و فناوری، آموزشی و خدمات تخصصی، به امضا رسید.

دکتر سید علی اکبر شمسیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در این جلسه که صبح امروز، اول بهمن‌ماه در این سازمان برگزار شد، گفت: ورود خیران به حوزه‌های جدید نظیر آموزش و پژوهش منجر به بهبود وضعیت جامعه خواهد شد.

شمسیان بر استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگ، آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی پزشکی در حوزه خیرین تأکید و تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی جامعه به ویژه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی گام‌های ارزشمندی را برداریم.
وی، یکی از ویژگی‌های مجمع خیرین سلامت را حضور افراد تحصیلکرده و متخصص دانشگاهی دانست و اظهار کرد: از کاهش هرگونه محرومیت، ناهنجاری و یا بیماری فقط افراد کم برخوردار، محروم و یا بیمار سود نمی‌برند، بلکه همه اقشار جامعه به ویژه ثروتمندان از آن بهره‌مند می‌شوند.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آفات توسعه فقر و محرومیت دامن ثروتمندان را هم خواهد گرفت، افزود: شایسته است ثروتمندان احساس مسئولیت بیشتری کرده و برای فقرزدایی و محرومیت‌زدایی بیش از گذشته از خویش همت به خرج دهند.
وی بیان کرد: سالانه بیش از نیم میلیون نفر از خدمات جهاددانشاهی به ویژه حوزه پزشکی بهره‌مند می‌شوند که مخاطب اکثر این خدمات، اقشار کم‌برخوردار هستند.
شمسیان ابراز کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی نیز خدمت به اقشار محروم جامعه است که امیدواریم با همکاری خیرین در این حوزه بتوانیم با ارتقای فعالیت‌هایمان بتوانیم پاسخگویی بهتری را به مردم داشته باشیم.
در این نشست، علیرضا کلاهان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی، جهادگونه است، گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه کارهای بزرگی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و پزشکی را انجام دهیم.
وی بر استفاده از ظرفیت‌های متنوع و گوناگون جهاددانشگاهی اشاره و ابراز امیدوار ی کرد: این تفاهم‌نامه بتواند خیران را با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده جهاددانشگاهی آشنا کند.
گفتنی است، تفاهم‌نامه بین سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان یک همکاری دوجانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی پزشکی با هدف تامین سلامت اقشار کم برخوردار جامعه است.

captcha