تمام تحولات دنیا مورد توجه نخبگان و مسئولان باشد/ انتقاد از فراموش کردن محرومان جامعه
کد خبر: 3696028
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
آیت‌الله ایمانی:

تمام تحولات دنیا مورد توجه نخبگان و مسئولان باشد/ انتقاد از فراموش کردن محرومان جامعه

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد که تمام تحولات و دگرگونی‌های عالم چه تحولات دینی و چه تحولات غیر دینی همواره باید مورد توجه نخبگان جامعه و گردانندگان امور و بدنه مردم باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز خواستار توجه نخبگان به تحولات جامعه شد و گفت: تمام تحولات و دگرگونی‌های عالم چه تحولات دینی و چه تحولات غیر دینی، اقتصادی و سیاسی همواره باید مورد توجه نخبگان جامعه، متفکرین اجتماع و گردانندگان امور و بدنه مردم باشد.
وی افزود: در جامعه بشری تحولات و دگرگونی‌ها ممکن است مورد آسیب قرار بگیرد و موریانه‌هایی از اطراف پیدا و ناپیدا این شجره را در هم بریزند، جهت آن را تغییر بدهند و هدف آن را متغیر بسازند لذا به مراقبت و رصد نیاز دارد و باید آن را پایش و ملاحظه کرد کجای انقلاب آسیب دیده و کجای تحول مشکل پیدا کرده که دارد از هدف اصلی خودش فاصله می‌گیرد و دور می‌شود .
آیت‌الله ایمانی با یادآوری این نکته که  قرآن مجید در آیات فراوانی این تذکر را به ما داده که هوشیاریتان نسبت به دینتان و انقلابتان از دست ندهید، اگر از دست دادید دگرگون می‌شود، گفت: مگر صدر اسلام فاجعه‌ای که رخ داد در اثر همین نکته نبود که آسیب‌‌هایی بر پیکره اسلام وارد شد و بدنه مردم از آن دفاع نکردند و نتیجه آن شد که نباید شود.

رصد و بررسی همیشگی انقلاب، ریشه قرآنی دارد
امام جمعه شیراز اظهار کرد: قرآن مجید می‌فرماید اسلام به جهاد کبیر و پیوسته احتیاج دارد یعنی دائماً در حال رصد و بررسی انقلاب باشند و اجازه ندهند انقلاب به بیراهه بیفتد و اگر آسیب‌ها را بستند و کنترل کردند انقلاب بالنده است و اگر نبستند انقلاب به ارتجاع تبدیل می‌شود و واپ‌ گرایی پیدا می‌کند اما سئوال اینجاست چه کنیم که انقلابمان به آسیب گرفتار نشود؟
وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد آسیب به انقلاب مؤثر است، به برشمردن برخی از این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: مسئله تشریفات در زندگی آسیب بزرگی است که هر انقلابی را خراب می‌کند، صدر اسلام یعنی بعد از پیامبر بزرگ اسلام این تشریفات بود که اسلام را از هدف اصلی خودش دور ساخت و به کاخ‌‌های قیصر و روم شبیه کرد.

فراموش کردن محرومان و دلدادگی به مرفهان؛ از نشانه‌های انحراف انقلاب
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه اگر مجموعه جامعه ما دل دادند به طبقات مرفه و با آنان همنشین شدند یعنی انقلاب به آسیب کشیده شده است، گفت: انحصارگری در معاملات یعنی انقلاب آسیب پیدا کرده که ما بیائیم کالاهای مورد نیاز جامعه را در قالب انحصار در اختیار مردم بگذاریم. محرومان را فراموش کردن و با آنان همنشین نبودن، رفت و آمد به سمت و سوی آنان نداشتن یکی از نشانه‌های انحراف انقلاب از مسیر اصلی است و این‌ها نکاتی است که در شرایط امروز باید به جد رعایت کرد مخصوصاً با برنامه‌ریزی‌هایی که دشمن در این رابطه دارد .
 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه  امروز، سیزدهم ماه جمادی با وفات اسوه صبر، اسوه مقاومت، مادر چهار شهید و همسر شهید مصادف است، گفت: به‌همین جهت امروز به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است که مسئولان ذیربط این تکریم را به هر نحوی که می‌دانند دنبال کنند اما هر چه هست باید این اسوه‌های فضیلت و نمادهای ارزشی در جامعه مورد تجلیل واقع شود .
وی همچنین گفت: چهاردهم اسفند روزی است که امام راحل در سال 57 یعنی تقریباً دو سه هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل کمیته امداد امام را برای رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین صادر فرمودند و به حق مردم ما همراهی و همکاری لازم داشتند اما به‌عنوان تذکر یکی دو جمله امام را به یاد بسپارند که فرمود خدا نیاورد آن روزی که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها انجام شود یعنی امام می‌ترسند که روزی مردم و مسئولین بروند سراغ اشرافی‌گری و محرومین جامعه فراموش شوند و آن روز آغاز بدبختی جامعه اسلامی ماست.

انتقاد از فراموش کردن محرومان
آیت‌الله ایمانی با ابراز امیدواری از اینکه همانند گذشته این حرکت یعنی رسیدگی به محرومین و مستضعفین در دستور کار قرار گیرد، به ذکر نمونه‌ای در این باره پرداخت و گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که یتیمان به شام شبشان محتاجند اما بعضی‌ها بحث از حقوق میلیونی میلیونی می‌کنند و اگر پاداش عیدشان کم شد بلوا راه می‌اندازند، برسیم به این‌ها واقعاً جواب دارد .
     
آمریکا را دشمن اصلی جامعه اسلامی بدانیم
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا علی‌رغم ناکامی‌های فراوان که در ابعاد مختلف نصیب او شد باز هم دست‌بردار نیست، گفت: آمریکا با به هم ریختن اوضاع داخلی مملکت، اوضاع سوریه و با اوضاع افغانستان به دنبال آب گل آلود برای صید ماهی است و با اینکه بارها شکست خورده اما گویا خصلت آدم‌کشی و خونریزی جزو ذات این دولت است، بنابراین ما نباید کمترین ارادت و محبتی نسبت به آمریکا پیدا کنیم و او را دشمن اصلی و شماره یک جامعه اسلامی و بشری بدانیم و بدانیم که امریکا دشمن است چه با مشت آهنین بیاید و چه با دستکش رنگین سبز و سرخ بیاید، هر چه هست او می‌خواهد دشمنی کند و به دنبال انجام کار خودش است .
انتهای پیام

captcha