رضایت‌مندی متقابل زوجین؛ عامل استحکام خانواده
کد خبر: 3696102
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

رضایت‌مندی متقابل زوجین؛ عامل استحکام خانواده

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که رضایت‌مندی متقابل زوجین و اهل منزل با همدیگر باعث استحکام خانواده می‌شود، گفت: یکی‌از موارد سبک زندگی اسلامی، رضایت‌مندی اهل منزل و زن و شوهر است.

رضایت‌مندی متقابل زوجین؛ عامل استحکام خانواده

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که یکی‌از موارد مهم سبک زندگی اسلامی رضایت‌مندی زن و شوهر نسبت به یکدیگر است، اظهار کرد: یکی‌از مسائل ارزشی در اسلام ایجاد رضایت‌مندی اهل منزل نسبت به همدیگر است به‌طوری‌که این مسئله در سبک زندگی دینی بسیار مهم و قابل توجه است.
وی با بیان این‌که در سبک زندگی در منزل، یکی‌از موارد مهم رضایت‌مندی اهل منزل از یکدیگر است، گفت: زن از شوهر راضی باشد بچه از پدر و مادر راضی بوده و والدین زمینه رضایت‌مندی فرزندان را فراهم کنند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص رضایت‌مندی اهل منزل نسبت به همدیگر، اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده است که برای زن و شوهر در نزد پروردگار هیچ چیزی به اندازه رضایت آنها نسبت به همدیگر اهمیت ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد کمااینکه مسئله رضایت زن و شوهر از یکدیگر موجب استحکام خانواده می‌شود.

راه‌کارهای رضایت‌مندی زن و شوهر نسبت به همدیگر

امام‌ جمعه خرم‌آباد در خصوص راه‌کارهای رضایت‌مندی زن و شوهر نسبت به همدیگر، اظهارکرد: زن و مرد در کنار هم بنشینند به سیمای هم نگاه کنند، لبخندی بزنند و از یکدیگر لذت ببرند، این در حالی‌است که در حدیث نبوی آمده است که اگر زن و شوهر در کنار هم بنشینند و لبخندی بزنند بهتر از آن است که به یک مسجد بروند و معتکف شوند.
این مفسر قرآن‌کریم اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده است که هرگاه مردی در مقابل همسرش بنشینند و لقمه غذایی به او بدهد خداوند به او اجر می‌دهد، بدین معنا که لذت زندگی در این است که زن و شوهر در کنار هم باشند و از هم راضی باشند.

آوردن هدیه از سفر؛ از راه‌های ایجاد رضایت‌مندی بین زن و شوهر

وی آوردن هدیه از سفر را از دیگر راه‌های ایجاد رضایت‌مندی بین زن و شوهر برشمرد و خاطرنشان کرد: هر گاه یکی‌از زن و شوهر به مسافرت رفت باید یک هدیه برای شوهرش بیاورد، کمااینکه هر گاه مسافرت رفتید سوغاتی برای اهل منزل بخرید و اگر دختر دارید اول برای دختر کادو بخرید.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در احادیث آمده است که اگر کسی به بازار برود و هدیه‌ای برای خانه‌اش ببرد مانند کسی است که در راه خدا انفاق کرده است

اظهار محبت؛ از راه‌کارهای ایجاد رضایت‌‌مندی اهل منزل

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار محبت و به زبان آوردن محبت را از راه‌کارهای ایجاد رضایت‌‌مندی اهل منزل دانست و افزود: زن و شوهر دوستی نسبت به هم را اظهار کنند به‌طوری‌که اگر زن و مرد به هم بگویند «تو را دوست دارم» این کلمه هیچ‌گاه از قلب همسر خارج نمی‌شود.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که مرد بعد از تهیه غذا از همسرش تشکر کند، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اظهار محبت زن و مرد نسبت به همدیگر اشاره و تصریح کرد: بنابر حدیث پیامبر اکرم(ص) سه چیز است که عشق و محبت را در دلها ایجاد می‌کند، اول خوشرویی با همدیگر، دوم نشستن کنار یکدیگر و سوم آن‌که همدیگر را با بهترین اسم صدا بزنند.
این مفسر قرآن‌کریم اظهاکرد: امام علی(ع) همیشه حضرت فاطمه زهرا(س) را با نام «دختر رسول‌الله» صدا می‌زد و حصرت فاطمه(س) نیز امام علی(ع) را با نام ابوالحسن و یابن‌عم صدا می‌زد، لذا خانواده‌های ما هم با تأسی به این دو زوج آسمانی همدیگر را با بهترین اسم صدا بزنند.

captcha