تولیدكنندگان داخلی كیفیت محصولات را بالا برند/ انتقاد از خدمات‌دهی ضعیف حج و زیارت
کد خبر: 3703388
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
رضوی اردكانی:

تولیدكنندگان داخلی كیفیت محصولات را بالا برند/ انتقاد از خدمات‌دهی ضعیف حج و زیارت

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از كالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بر لزوم ارتقای كیفیت محصولات ایرانی از سوی تولیدكنندگان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 17 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از كالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بر لزوم ارتقای كیفیت محصولات ایرانی از سوی تولیدكنندگان تأكید كرد و گفت: تولیدكنندگان باید بدین مهم توجه كنند تا مردم هم به خرید كالای ایرانی بپردازند.

دولت بر ارتقای كیفیت كالاهای ایرانی نظارت كند
وی،‌ نظارت دولت بر این مسئله را بسیار مهم توصیف كرد و افزود: امروز مشاهده می‌كنیم كه آمریكا به جنگ اقتصادی با ما پرداخته است زیرا می‌داند كه دیگر جنگ نظامی كارساز نیست لذا شیوه جنگ خود را تغییر داده است تا از این طریق كشورمان را از پا درآورد بنابراین حمایت از تولید ملی و به تبع آن رونق اقتصادی كشور بسیار حائز اهمیت است.
رضوی اردكانی در ادامه به فرا رسیدن ایام رجب‌المرجب اشاره كرد و گفت: در ایام البیض‌ مطابق روال هر سال مشاهده كردیم كه صد هزار جوان به اعتكاف و انجام اعمال عبادی پرداختند كه این مسئله خود مایه مباهات نظام اسلامی است زیرا نگاه‌ها به قشر جوان به گونه دیگری است.

بیش از 500 هزار نفر در شیراز معتكف شدند
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه امروز اعتكاف در جامعه اسلامی ما به یك فرهنگ تبدیل شده است، گفت: در سال جاری بیش از 500 هزار نفر در شیراز معتكف شدند.
وی با یادآوری این نكته كه ماه رجب، ماه آمرزش و بخشش و مغرفت الهی است، گفت: در روزهای این ماه باید به دنبال و انتظار بخشش گناه خود از درگاه خداوند باشیم اما باید بدانیم كه بخشش گناه با تكرار آن‌ها نظیر غارت بیت‌المال، غیبت و تهمت و غیره میسر نمی‌شود.

كسانی كه حق‌الناس رعایت نمی‌كنند، قطعاً بخشیده نمی‌شوند
رضوی اردكانی تأكید كرد: كسانی كه حق‌الناس را رعایت نمی‌كنند و مال مردم را می‌خورند قطعاً باید بدانند كه با گریه كردن و دعا و بدون توبه واقعی هیچگاه مورد عنایت حضرت حق قرار نمی‌گیرند.

اعزام 6 و نیم میلیون نفر به مناطق عملیاتی جنوب در سال جاری
امام جمعه موقت شیراز همچنین با تصریح اینكه امسال 6 و نیم میلیون نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، این مسئله را بیانگر وجدان بیدار جوانان برشمرد و تأكید كرد كه قطعاً فطرت انسانی جوانان ما بیدار است و این مسئله نشان دهنده زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در میان آنان است.

انتقاد از خدمات‌دهی ضعیف سازمان حج و زیارت به زائران
وی در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات‌دهی ضعیف سازمان حج و زیارت و همچنین شركت‌های هواپیمایی به زائران انتقاد كرد و گفت: بسیاری از زائران از خدمات‌دهی این سازمان‌ها ناراضی هستند و در ازای پولی كه از مردم دریافت می‌كنند، خدماتی ارائه نمی‌دهند.
رضوی اردكانی با تصریح اینكه شركت‌های هواپیمایی جابجایی زوار را با تأخیر چند ساعته انجام می‌دهند، گفت: دیده شده است كه حتی در برخی از مواقع آب خوردن نیز برای زوار در نظر گرفته نشده است.

مجلس برای تحقیق درباره علت تأخیر در پروازهای زوار ورود كند
امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه مجلس باید تحقیق و تفحص کند چرا اینقدر در پرواز زوار تاخیر است،‌گفت: لازم است در فرودگاه‌ها به این موضوع بیشتر رسیدگی شود چرا كه متأسفانه شرکت انحصاری در زمینه اعزام زائران درست شده است.
وی با بیان اینكه پول‌های میلیونی از زائران كربلا گرفته می‌شود اما معلوم نیست این پول‌ها كجا می‌روند، گفت: كسی هم در این زمینه پاسخگو نیست لذا انتظار می‌رود سازمان حج و زیارت بر دستگاه‌های زیر مجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشد.
رضوی اردكانی در بخش دیگری از سخنان خود، یورش اخیر صهیونیست‌ها به مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محكوم كرد و گفت: وظیفه ما و همه مسلمانان حمایت از فلسطین است گرچه ما امیدی به دولت‌های عربی نداریم.
انتهای پیام

captcha