هویت علمی بدون معلم معنایی ندارد
کد خبر: 3713204
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

هویت علمی بدون معلم معنایی ندارد

گروه فرهنگی - سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هویت علمی ما بدون معلم معنایی ندارد و هر زمانی معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند مسیر تعالی و رشد و توسعه در آن جامعه تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدجواد احمدی، سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان امروز پنجشنبه 19اردیبهشت‌ماه در مراسم تقدیر از معلمان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰ سال پیش دارالمعلمین راه‌اندازی و یک سال پس از آن دارالفنون راه‌اندازی شد، اظهار کرد: تربیت معلم امروز نماد همان دارالمعلمین می‌باشد و برهمین اساس هویت معلمان علاوه بر آنکه در آموزه‌های دینی وجود دارد، در تاریخ و میراث فرهنگی نیز تاثیرگذار است.
وی افزود: هویت علمی ما بدون معلم معنایی ندارد وهر زمانی معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند مسیر تعالی و رشد و توسعه در آن جامعه تحقق پیدا کرده است.
سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در جهان معاصر کشورهایی که راه توسعه را پیموده‌اند از آموزش و پرورش شروع کره‌اند و آن راه را ادامه داده‌اند.
احمدی افزود: معلمی شغل انبیا است و ما ادامه دهنده راه انبیا هستیم؛ انبیا در ادامه ماموریت خود بسیار اذیت و آزار دیده‌اند، اما علی‌رغم همه آزار و اذیت‌ها تلاش کردند. ماهیت تعلیم و تربیت پیچیده است و آنچه که تحت تعلیم معلم قرار دارد، انسان می‌باشد و انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و یک نسخه را برای همه نمی‌توان پیچید.
وی بیان کرد: آنچه از متون آیات و روایات به ما توصیه می‌شود این است که در انجام این کار سخت، راهی جز حوصله، صبوری، محبت، صمیمیت، حکومت دل بر دل راه دیگری وجود ندارد و این راز و رمز موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) است که با دست خالی و با زبان نرم و با عطوفت ومهربانی وبا منطق و بر اساس عقلانیت، خیل عظیمی از انسان‌ها را به خود جذب کردند.
انتهای پیام

captcha