تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) و رهبری/ وزیر علوم: به سوی دانشگاه جامعه‌محور حرکت می‌کنیم
کد خبر: 3718644
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) و رهبری/ وزیر علوم: به سوی دانشگاه جامعه‌محور حرکت می‌کنیم

گروه دانشگاه: غلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان کشور با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در جهان و منطقه دارای جایگاه مطلوبی هستند، گفت: ما امروز باید به سمت دانشگاه جامعه‌محور حرکت کرده و سطح زندگی ایرانی را ارتقاء دهیم.

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) و رهبری/ وزیر علوم: به سوی دانشگاه جامعه‌محور حرکت می‌کنیم

 به گزارش ایکنا؛ رؤسای دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولان، مدیران وزارت علوم، مسئولان و کارکنان جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور با حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان کشور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی و احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس سازمان جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

لازم به ذکر است، سیدمحمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگ دانشجویان ایران، مهدی عباسی، مدیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی، ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی، حسینعلی حاجی‌لو، رئیس سازمان صنعتی شریف، سکینه مفتاح، رئیس واحد دانشگاه الزهرا(س)، عبدالرضا مجدالدین، رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی و کاربردی سازمان جهاد دانشگاهی این هئیت دانشگاهی را در مراسم تجدید میثاق همراهی می‌کردند.

غلامی در آغاز سخنانش گفت: جامعه دانشگاهیان کشور همان طور که در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین دفاع از حرم ، در عرصه‌های مختلف علمی نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی داشته‌اند، هنوز هم میان امت اسلامی و جامعه انقلابی ایران وظایف مهمی را بر عهده دارند.

به مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا: از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند»(الاحزاب، 23) همچنان که پیشینیان در لبیک گام در راه ایثار برای پیروزی انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن نهاده‌اند، ما هم موظف هستیم تا به به پیمان خود علمی کنیم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما در زمانی هستیم که انقلاب اسلامی منجر به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شده و تحقق آرمان شکل‌گیری نظام بخشی از اهداف و برنامه‌های مجاهدین عرصه‌های انقلاب بوده است، از این‌رو حفظ، پیشبرد، ارتقای نظام و رشد کامل آن در راستای اهداف و آرمان‌های امام راحل همچنان جزء تعهدها و عهدهایی است که همه مردم بخصوص جوانان و دانشگاهیان بر پای آن ایستادند.

غلامی ادامه داد: حضرت امام (ره) در صحبت‌های مختلف خود همواره ذکری از ایام‌الله داشته‌اند و مردم را در خصوص ایام‌الله تذکر می‌دادند. از همین‌رو ما در تداوم مسیر انقلاب خود باید از فرصتی برای تذکر و یادآوری در جهت تقویت و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب استفاده کنیم.

این عضو کابینه با بیان اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد در سطح ملی و در سطح جهانی هستیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران توفیقات فراوانی را در این دوره چهل ساله کسب کرده که قطعا اگر این توفیقات نبود، با تمام هجمه و تقابلی که استکبار جهانی نسبت به حرکت و پیشرفت ایران دارند،‌ خیلی زودتر باید دچار خلل و سستی در مجموعه نظام و کشور می‌شدیم.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی کشور امروز از نظر رشد شتاب علمی در جایگاه 16 قرار دارد، گفت: این بدان معناست که با تمام محدودیت‌هایی که اجانب برای حرکت علمی ایجاد کرده بودند، جوانان ما جایگاه ویژه‌ای برای سربلندی نظام اسلامی ایجاد کرده‌اند.

 

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌های کشور امروز از نظر رشد و توسعه علمی مقام نخست را در منطقه اسلامی دارند و این شاید قانع‌کننده نباشد و باید سرعت را بیشتر هم کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این موقعیت جهانی، رویکرد دانشگاه‌های کشور باید در جهت ارتقای سطح زندگی و حل مسائل پیشروی جامعه و کشور و در یک کلام حرکت به سوی دانشگاه جامعه‌محور باشد.

در پایان این مراسم، میثاق‌نامه دانشگاهیان کشور با امام راحل و مقام معظم رهبری قرائت شد.

در ادامه می‌توانید کلیپ تصویری بخشی از این مراسم را که سایت خبری صداوسیما منتشر کرده است، مشاهده کنید.

انتهای پیام

captcha