اجرای نیت ۲۰ موقوفه مرتبط با ماه رمضان در کاشمر
کد خبر: 3720404
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

اجرای نیت ۲۰ موقوفه مرتبط با ماه رمضان در کاشمر

گروه شهرستان‌ها - رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: ۲۰ موقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان در کاشمر اجرای نیت شد.

اجرای نیت 20موقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان در کاشمر

حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه نیت واقفان این موقوفات، برپایی سفره افطاری، قرآن‌خوانی، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های ماه رمضان مانند شب‌های احیا است، بیان کرد: هرچند برخی موقوفات در قید زمان نیستند اما امکان اجرای آن‌ها در ماه رمضان در بقاع متبرکه و امامزادگان وجود دارد.
وی اظهار کرد: از محل موقوفات که قید مکان ندارند و نیز نذورات مردمی به مدت 30شب در محل امامزادگان سیدحمزه(ع)، سیدمحمد(ع) و سیدمرتضی(ع) سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در ادامه از آمادگی بقاع متبرکه این شهرستان با اجرای ویژه برنامه‌های طرح ضیافت الهی برای میزبانی از زائران و مجاوران در ماه مبارک رمضان خبر داد.
وی افزود: بقاع متبرکه این شهرستان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی پذیرای روزه‌داران هستند.
خلیلی، جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم همه روزه ساعت 18، برنامه آموزش عمومی قرآن ویژه برادران هر شب ساعت 21 و برپایی نماز عبادی و سیاسی جمعه در طول ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) را از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به تأکید رهبری به برپایی سفره‌های ساده افطاری، بیان کرد: این برنامه در تمامی بقاع متبرکه شهرستان با عنوان« سفره‌های آسمانی» در طول ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.
وی با اعلام اینکه در راستای این طرح تعدادی از مبلغان دینی در مکان‌های مقدس مستقر شده‌اند، گفت : روحانیان اعزامی درموضوعات سخنرانی دینی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه‌های معرفت، فعالیت دارند.
خلیلی در ادامه به برپایی خیمه‌های معرفت نیز اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان همانند سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان در غرفه کودک و نوجوان امامزادگان سیدحمزه(ع)، سیدمحمد(ع) و سیدمرتضی (ع) برپا شده‌ است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به استقبال و حضور بی‌نظیر مردم در بقاع متبرکه شهرستان در شب‌های قدر، گفت: دعای جوشن کبیر، سخنرانی، احیا داری و مداحی از برنامه‌های اجرا شده در شب‌های قدر است.

انتهای پیام

 

captcha