استقبال گرم دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از «روزی با دانشگاه تهران»
کد خبر: 3734777
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

استقبال گرم دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از «روزی با دانشگاه تهران»

گروه دانشگاه ــ برگزاری دومین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران» با شعار «من دانشگاه تهرانی هستم» که به منظور آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با رشته‌ها، پردیس‌ها، دانشکده‌ها و امکانات دانشگاه تهران، دوشنبه 8 مرداد 1397 از ساعت 9 صبح برگزار و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

به گزارش ایکنا؛ با ثبت نام حدود ۸۶۰۰ علاقه‌مند به حضور در دومین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران»، شمار بازدیدکنندگان از این برنامه با رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته، مواجه بوده است که نشان از تاثیر برگزاری چنین برنامه‌ای در آشنایی با رشته و دانشگاه انتخابی دانش آموزان دارد.

محمدعلی زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری این برنامه، گفت: دومین دوره «برنامه روزی با دانشگاه تهران» در ۲۰ واحد دانشگاه برگزار شد. از ابتدای زمان برگزاری با حضور پرشور دانش‌آموزان در واحد‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه پردیس مرکزی مواجه بودیم. دانش‌آموزان توسط همیاران دانشجو پذیرش شده و توسط این همیاران به واحد‌های مختلف دانشگاه هدایت شدند.

وی افزود: در پردیس‌ها و دانشکده‌ها برنامه‌های متنوعی نظیر معرفی رشته‌های تحصیلی، آشنایی با امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و بازید از آزمایشگاه‌ها و موزه‌ها تدارک دیده شده بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اهداف این برنامه، اظهار کرد: این برنامه در راستای اهداف واحد ارتباط با خانه و مدرسه معاونت فرهنگی دانشگاه تهران به منظور آشنایی دانش آموزان به‌ویژه داوطلبان کنکور سراسری با ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه تدارک دیده شده است. خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده و همت مسئولان دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه، امسال نسبت به سال قبل شاهد رشد چشمیگری در تعداد افراد بازدیدکننده و همچنین افزایش کیفیت برنامه‌های برگزار شده بودیم.

زارع چاهوکی در پایان سخنانش، گفت: بازدید‌کنندگان گرامی می‌توانند با مراجعه به سامانه https://cultural.ut.ac.ir و تکمیل فرم نظر‌سنجی برنامه روزی با دانشگاه تهران با ارائه نقطه نظرات ارزنده، ما را در بهبود و تقویت برنامه‌های آتی یاری کنند.

گفتنی است، از همان ساعت ابتدایی صبح دانشکده فنی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران مملو از جمعیت دانش‌آموزان علاقه‌مند بود و ظرف نیم ساعت ظرفیت سالن چمران این دانشکده تکمیل شد.

در برنامه ویژه این دانشکده به مناسبت دومین دوره برگزاری «روزی با دانشگاه تهران»، مهدی حسنلو معاون دانشجویی و فرهنگی، پردیس دانشکده‌های فنی ضمن تشریح پراکندگی دانشکده‌ها، امکانات، سطح بالای علمی این دانشکده، تاکید کرد: استاندارد‌های علمی یک دانشگاه و دانشکده شرط لازم است، اما کافی نیست. این ویژگی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی در قالب تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در یک دانشگاه بزرگ واحد است که شرط کافی فرآیند دانشجویی را میسر می‌کند.

«روزی با دانشگاه تهران» در واقع برنامه‌ای برای تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با فضای دانشگاه و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به نماد آموزش عالی ایران است. انتخاب یک رشته در دانشگاه مناسب و متناسب با علایق، توانایی و استعداد‌های فرد می‌تواند اثر مفیدی بر روی شغل او در آینده داشته باشد که در صورت عدم آشنایی و با انتخاب نادرست این اثر می‌تواند کاملا آینده یک جوان را تحت تاثیر سوء قرار دهد.

برنامه ویژه پردیس علوم دانشگاه تهران نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ برگزار شد و سید مهدی واعظ علایی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس علوم دانشگاه تهران با تاکید بر این موضوع که انتخاب رشته آینده یک دانش‌آموز است و نباید به صرف نام پزشکی یا مهندسی و بالا بردن آمار‌ها به آن نگاه شود، گفت: آشنایی با رشته‌ها آن هم در نماد آموزش عالی کشور باعث می‌شود دانش آموزان با دقت بیشتر و بر اساس علایق واقعی خود دست به انتخاب بزنند و در نهایت انسان موفقی در رشته خود شوند.

وی درباره برگزاری دومین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران»، افزود: امسال با اضافه شدن ثبت نام به روند برگزاری، حرکت بسیار مهمی انجام شد. فهرستی که از ثبت نام کنندگان به دست ما رسید باعث شد به صورت تخمینی بدانیم که باید پذیرای چند نفر باشیم و از این میا چند درصد دانش آموزان تجربی و چند درصد دانش آموزان ریاضی میهمان ما خواهند بود؛ با تحلیلی که انجام شد و بر اساس تجربه سال گذشته، رویکرد صحبت‌ها و روش کار ما در این روز تعیین شد.

واعظ علایی در ادامه، اظهار کرد: امسال بازدید و استقبال بسیار خوبی داشتیم، سازماندهی داخلی پردیس‌ها و در مجموع دانشگاه بسیار بهتر بود و اگر نقایصی هم باشد بررسی و برطرف خواهد شد. امسال موزه علوم و موزه سنگ برای بازدید عموم آماده بود و مورد استقبال قرار گرفت و در مجموع این که در یک روز تعداد زیادی دانش‌آموز به دانشگاه بیایند و از جا‌های مختلف بازدید کنند حتما در شناساندن دانشگاه و افزایش علاقه‌مندان به بازدید از دانشگاه تهران موثر است.

همچنین، همایون رضوان سرپرست امور فرهنگی دانشجویی دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با پر اثر خواندن برنامه «روزی با دانشگاه تهران» به خصوص برای رشته‌های فنی، گفت: با اجرای این برنامه دانش آموزان با سطح علمی دانشگاه تهران در ایران و جهان بیشتر آشنا می‌شوند و خصوصا در رشته‌های فنی انتخاب رشته بیشتری از رتبه‌های برتر به دانشگاه تهران تمایل پیدا می‌کنند.

وی افزود: در رشته‌های دیگر هر جند به نظر می‌رسد انتخاب اول دانش آموزان معمولا دانشگاه تهران است، باید طی آماری از دو سال برگزاری این برنامه، نتیاج آن بررسی شود به عنوان مثال اگر برنامه «روزی با دانشگاه تهران» در زمان برقراری کلاس‌های دانشگاه، برگزار شود و دانش‌آموزان بتوانند دانشجویان مشغول تحصیل را نیز ببینند و با آن‌ها گفت‌و‌گو کنند تاثیر بهتری داشته باشد.

مجید پرچمی معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس هنر‌های زیبا نیز ضمن اشاره به افزایش سه برابری بازدید از این پردیس نسبت به سال گذشته، گفت: در مجموع برگزای برنامه «روزی با دانشگاه تهران» بسیار تاثیرگذار بوده است و اضافه شدن ثبت نام به روند برگزاری نکته مثبت امسال نسبت به سال گذشته بوده است و امیدواریم برای سال آینده با افزودن جزئیات بیشتری در زمان ثبت نام، بخش‌های مختلف دانشگاه هم در زمان پذیرش بتوانند هدفمند‌تر و موثر‌تر برنامه‌های این روز را ارائه کنند.

یادآور می‌شود، همه پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران تا ساعت ۱۶ به تناوب برنامه‌های ویژه خود را در قالب برنامه «روزی با دانشگاه تهران» برگزار کردند.
انتهای پیام
captcha