جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی در مناطق تلفيقی فارس
کد خبر: 3765753
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

جشن وحدت مسلمانان شیعه و سنی در مناطق تلفيقی فارس

گروه اجتماعی ـ همزمان با آغاز هفته وحدت، مراسم جشنی در مسجد جامع اهل سنت شهرستان خنج و اوز از مناطق سنی‌نشین جنوب فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، استان فارس یكی از استان‌های تلفیقی كشور است كه عمده مسلمانان اهل سنت در مناطق جنوبی این استان به خصوص شهرهای اوز، خنج، لارستان و غیره ساكن هستند.
در این راستا همزمان با آغاز هفته وحدت، جشن‌های مختلفی با حضور مسلمانان شیعه و سنی از شب گذشته، 28 آبان‌ماه در نقاط مختلف مناطق جنوبی استان فارس برگزار شده و برگزار خواهد شد.
یكی از این نقاط مسجد جامع اهل سنت شهر خنج بود كه بیش از 60 درصد از مردم آن را مسلمانان اهل سنت تشكیل می‌دهند و در این مراسم هم شیعیان و هم اهل سنت حضور داشتند.
این مسجد که محل برگزاری نمازجمعه و جماعت اهل سنت و یکی از رقبات موقوفه ابونجمی است؛ دوشنبه‌شب میزبان مراسم هفته وحدت با حضور عاشقان پیامبر اعظم (ص) بود.
این برنامه که از ساعت 19:30 آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت، مدعوینی از شهرستان لارستان را نیز شاهد بود و امام‌جمعه خنج و مسئولان شهرستانی نیز در این جشن مردمی که با هزینه‌های مردمی برگزار می‌شد شرکت کردند.
سخنرانان این مراسم اعم از علمای شیعه و سنی در وصف رسالت پیامبر مهربانی سخن گفت و مولودی‌خوانان نیز در وصف رسول اکرم (ص) به مولودی‌خوانی پرداختند.
همچنین به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت و بسیج، همایش منادیان وحدت همراه با جشن و مولودخوانی با حضور مسئولان ادارات و علمای شیعه و سنی منطقه جنوب فارس در مسجد مصلی شهر او برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، مراسم امسال را به مراتب با‌شکوه‌تر از سال‌های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد هر سال بر شکوه آن افزوده شود.
حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه لارستان هم با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت و بسیج، این ایام را فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی بخشی و تحکیم برادری برشمرد و گفت: در منطقه لارستان تفاوتی بین برادران شیعه و سنی وجود ندارد بلکه با تکیه بر دین واحد، در سایه برادری و وحدت زندگی می‌کنند و ارتباط تنگاتنگ دارند.
وی با اشاره به اینکه باید با تکیه بر اشتراکات مذاهب شیعه و سنی از تفرقه پرهیز كرد، گفت: خوشبختانه در لارستان بزرگ برادران شیعه و سنی حول محور اشتراکات گردهم جمع شده‌اند.
همچنین در این ویژه برنامه امیر جاهدی، فرمانده سپاه ناحیه لارستان، شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش و محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز هم در موضوعات وحدت و بسیج مطالبی را مطرح کردند.
یادآور می‌شود، جشن‌های هفته وحدت همچنان طی این ایام در تمام نقاط مختلف استان فارس با حضور مسلمانان شیعه و سنی و با محوریت مساجد و بقاع متبركه برگزار می‌شوند.
انتهای پیام

captcha