وحدت ایمانی آسیب‌پذیر نیست/ مقاومت اسلامی؛ عامل انسجام مسلمانان
کد خبر: 3770357
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
امام جمعه قزوین در گقت‌وگو با ایکنا:

وحدت ایمانی آسیب‌پذیر نیست/ مقاومت اسلامی؛ عامل انسجام مسلمانان

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: امروز با شرایطی در منطقه مواجه هستیم که مقاومت اسلامی هر روز با قدرت بیشتری در حال حرکت است و باید قدر این مقاومت اسلامی را که در کشورهای مختلف دنیا تبدیل به عامل انسجام مردم شده بدانیم و اتحاد خودمان را به همین مقاومت گره بزنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت شکل‌گیری وحدت در جهان اسلام اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان يكديگر بوديد. پس ميان دل‌هاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد اين گونه خداوند نشانه‏‌هاى خود را براى شما روشن مى ‏كند باشد كه شما راه يابيد.» (آل‌عمران/ 103) خداوند متعال این گونه بر اهمیت وحدت مسلمانان تأکید کرده‌اند.
وحدت مورد تأکید خداوند امری جاودانه است
وی ادامه داد: وحدتی که خداوند متعال ما را به آن دعوت کرده‌اند با همه دعوت‌هایی که تاکنون شنیده‌ایم متفاوت است؛ وحدت‌های دنیا با انگیزه‌های مختلفی شکل می‌گیرد و گاهی با منقضی‌شدن انگیزه شکل‌گیری وحدت، آن اتحاد هم منقضی می‌شود اما خداوند متعال، وحدتی را پایه‌گذاری کرده‌ که هرگز آسیب نمی‌بیند.
امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند متعال صرفاً نفرموده‌ که وحدت کنید، بلکه فرموده‌ توحیدی باشید و به خداوند متصل شوید. همچنین در قرآن کریم آمده است: «مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ؛ آنچه پيش شماست تمام مى‌‏شود و آنچه پيش خداست پايدار است و قطعاً كسانى را كه شكيبايى كردند به بهتر از آنچه عمل می‌کردند پاداش خواهيم داد.» (النحل/ 96). بنابراین هر چیزی که در نزد خداوند باشد جاودانه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: این از ویژگی‌های مهم وحدت ایمانی و دینی است که هرگز آسیب نمی‌بیند مگر اینکه وحدت دینی نباشد، چراکه در این صورت حتماً آسیب خواهد دید.
مقاومت اسلامی عامل انسجام مسلمانان است
حجت‌الاسلام عابدی درباره ضرورت وحدت نیز گفت: امروزه با شرایطی در منطقه مواجه هستیم که مقاومت اسلامی هر روز با شدت و قدرت بیشتر در حال حرکت است و باید قدر این مقاومت اسلامی را که در کشورهای مختلف دنیا تبدیل به عامل انسجام مردم شده بدانیم و اتحاد خودمان را به همین مقاومت اسلامی گره بزنیم.
وی افزود: ما مسلمانان برای شکل‌گیری وحدت زمینه‌ها و سرمایه‌های بسیاری داریم و آزادی قدس شریف از جمله دغدغه‌های مسلمانان است و سخن جدی همه سخنرانان اعم از شیعه و سنی است.
زمینه‌های شکل‌گیری وحدت در جهان اسلام
امام جمعه قزوین تأکید کرد: در هر همایش مرتبط با فلسطین اینکه رژیم صهیونیستی باید ریشه‌کن شود هر سخنرانی دغدغه جدی دارد و همین مسئله از زمینه‌های شکل‌گیری وحدت در جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام عابدی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از جلوه‌های بزرگ وحدت در میان مسلمانان راهپیمایی بزرگ اربعین است که همه مسلمانان در آن حضور پیدا می‌کنند و ان‌شاء‌الله همان گونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند از طریق کربلا قدس را هم آزاد خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha