مانگای اسلامی در تلویزیون ژاپن
کد خبر: 3774850
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

مانگای اسلامی در تلویزیون ژاپن

گروه بین‌الملل ـ گزارشی با موضوع مانگای اسلامی همراه با گزارش برگزاری همایش بین‌المللی مانگای اسلامی، كه به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در توكیو برگزار شده بود، از شبکه تلویزیون ملی ژاپن (ان.اچ.كی) پخش شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ همایش بین‌المللی مانگای اسلامی (مانگا: نوعی انیمیشن) از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با مشارکت و همکاری سفارت کشورمان در توكیو، مؤسسه مسلم مانگا و خانه پی‌نمای ایران برگزار شد و در برخی از شبکه‌ها و روزنامه‌های این كشور از جمله روزنامه پرتیراژ «آساهی» و همچنین شبکه‌های مجازی مخاطبان ژاپنی بازتاب گسترده‌ای داشت.

در ادامه علاقه‌مندی رسانه‌های ژاپن به انتشار اخبار و گزارش‌های همایش بین‌المللی مانگای اسلامی، تلویزیون ملی ژاپن (ان اچ کی) علاوه بر پخش سمینار در زمان برگزاری برنامه، مستند ویژه‌ای را با موضوع مانگای اسلامی تهیه و پخش كرد.

در مستند جدید این شبکه تلویزیونی علاوه بر اینکه بخش‌هایی از همایش برگزارشده بازپخش و تشریح شد، با یکی از مسئولان برگزاری همایش و مؤسس مسلم مانگا نیز جداگانه مصاحبه و در خلال این برنامه مستندی در خصوص فعالیت‌های مرتبط با مانگای اسلامی پخش شد.

نخستین همایش بین‌المللی مانگای اسلامی با حضور علاقه‌مندان ژاپنی، فعالان این حوزه، هنرمندان، شخصیت‌ها و متخصصان بین‌المللی و اصحاب رسانه‌ها، 19 آبان‌ماه سال جاری در این کشور برگزار شد.

هنرمندانی از کشورهای ژاپن، ایران، فیلیپین، آمریکا، آلمان، مالزی و اندونزی آثار خود را برای شرکت در این همایش ارسال کرده بودند که در چندین بخش شامل سخنرانی تخصصی، کارگاه آموزشی، نمایشگاه، بخش مصاحبه، میزگرد و پرسش و پاسخ ارائه شد.

در بخش مسابقه این همایش هم با عنوان «وحدت در عین تنوع» هفت داور از کشورهای ژاپن، آمریکا، ایران، فیلیپین، بنگلادش و گواتمالا برندگان نهایی این دوره از مسابقه را تعیین کردند. برندگان در جایگاه اول مرضیه میثمی‌آزاد و یگانه مقدم از ایران، جایگاه دوم اثر کلا از مالزی و در جایگاه سوم اثر اخیار و مور از مالزی بودند.

یادآور می‌شود انیمه یا «アニメ» در واقع همان انیمیشن یا پویانمایی و کوتاه شده واژه انگلیسی «animation» است. با این تفاوت که انیمه در ژاپن معمولاً بر مبنای مانگاها (نشریات کارتونیست) ساخته می‌شود.

مشخصه بارز مانگا شخصیت‌های کارتونی هستند که اغلب ویژگی‌های خاصی دارند که از دیگر کاراکترها متمایز می‌شوند، همانند اغراق بیش از حد در اندام‌های بدن که در بیشتر آن‌ها چشم‌های بزرگ به‌ همراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود و همچنین معمولاً دارای موهایی با رنگ‌های غیرطبیعی هستند.

انتهای پیام

captcha