به گزارش ایکنا از لرستان، حضرت فاطمه زهرا(س) از شب تا صبح برای دیگران دعا میکرد. امام حسنمجتبی(ع) پرسید مادر! چرا برای خودتان دعا نکردی؟ فرمود: «الجارُ ثُمَّ الدّارُ؛ اول همسایه سپس خانه خود». (بحار 23/82) در این حدیث چند نکته قابل تأمل وجود دارد. توحید حضرت و کیفیت توحید ایشان است؛ چراکه دعا در اسلام نشانه عبودیت و بندگی است، حضرت به ما میآموزند دیگران را فراموش نکنید و پیش از دعا برای خود برای دیگران که چهبسا نیازمند باشند، دعا کنید و این نکته اثر تربیتی دارد با این توضیح که تو تنها نیستی که مشکل داری بلکه شاید وقتی یاد دیگران میافتی متوجه میشوی مشکل آنها از تو سختتر است و شکرگزار نعمتهای خود میشوی.
