هشدار سنای آمریکا به ترامپ درباره خروج از سوریه و افغانستان
کد خبر: 3786327
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

هشدار سنای آمریکا به ترامپ درباره خروج از سوریه و افغانستان

گروه بین‌الملل ــ سناتورهای آمریکا درباره خروج شتابزده نیروهای نظامی از سوریه و افغانستان به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک»؛ سناتورهای آمریکا بر ضد کاهش و خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه و افغانستان رأی دادند.

پیش‌نویس لایحه‌ای که میچ مک‌کانل، سناتور کنتاکی برای مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه و افغانستان نوشت، با ۶۸ رأی موافق در برابر ۲۳ رأی مخالف تصویب شد و تقریباً تمام سناتورهای جمهوری‌خواه از آن حمایت کردند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و نویسنده اصلاحیه پیش از رأی‌گیری گفت: من بر این باور هستم که تهدیدات باقی می‌مانند و داعش در عراق و سوریه و «القاعده» هنوز شکست نخورده‌اند و منافع امنیت ملی آمریکا نیازمند ادامه تعهد مأموریت ماست.

یادآور می‌شود؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه دسامبر سال 2018 اعلام کرد که تصمیم دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند، زیرا وی بر این باور است که وظیفه ارتش که نابودی گروه تروریستی داعش بود، انجام شده و دیگر نیازی به ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه نیست. 

انتهای پیام

captcha