۱۲۰ عنوان کتاب در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد
کد خبر: 3787168
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

۱۲۰ عنوان کتاب در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از انتشار 120 عنوان کتاب از سوی این پژوهشکده در عرصه‌های مختلف قرآنی خبر داد.

۱۲۰عنوان کتاب در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی‌مقدم، رئیس این پژوهشکده در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی تونس به معرفی این پژوهشکده پرداخت و اظهارکرد: پژوهشکده فرهنگ ومعارف قرآن در سال 1366 شمسی تأسیس شد و اکنون با 5 گروه علمی و دو اداره فناوری و اطلاعات و اداره پژوهش و 34 نفر عضو هیئت علمی و محقق در حال فعالیت است.
وی افزود: این پژوهشکده فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای انجام داده که همه آثار در مرز پژوهش و دانش هستند. تاکنون 120 عنوان و بیش از 200 جلد کتاب منتشر شده و در تألیف این پژوهش‌ها چند نکته از جمله تمرکز برقرآن کریم، بدون دخالت دادن هیچ منبع دیگر مورد تأکید بوده است.
وی افزود: در تألیف این آثار، توجه به تمام منابع تفسیری شیعه و سنی در حدی که بزرگ‌ترین کتابخانه تفسیر را تشکیل داده‌ایم صورت گرفته و این کتابخانه با بیش از 50 هزار جلد کتاب یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه قرآنی در جهان اسلام است.
سپس حجت‌الاسلام عیسی‌زاده، مدیر گروه پژوهشی فرهنگنامه‌های قرآنی به معرفی برخی از آثار این گروه پژوهشی پرداخت و گفت: فرهنگ موضوعی تفاسیر، فرهنگ قرآن، فرهنگنامه واژگان مشابه در قرآن و نیز فرهنگنامه تحلیلی وجوه و نظائر در قرآن از جمله آثار چاپ شده این گروه است که به عنوان کتب مرجع برای محققان قرآنی قابل استفاده هستند.
وی همچنین دائرة‌المعارف قرآن کریم را یکی دیگر از آثار این پژوهشکده برشمرد و افزود: این دائره‌المعارف در نوع خود در جهان اسلام کم نظیر و با بی نظیر است.
یوسفی مقدم در پایان از حضور اندیشمندان و اساتید تونسی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تشکر کرد و از آمادگی این پژوهشکده برای گسترش ارتباطات در زمینه‌های فکری و فرهنگی با دانشگاه‌های تونس خبر داد.
میهمانان حاضر در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، استفاده از تجربیات ارزشمند و نیز ترجمه آثار و فعالیت‌های پژوهشکده به زبان‌های زنده دنیا به ویژه انگلیسی و عربی را برای دانشگاه‌های جهان اسلام مهم و ضروری دانستند.
همچنین، در ادامه این جلسه، اندیشمندان تونسی حاضر در جلسه، به بیان بخشی از پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی خود در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی پرداختند.
انتهای پیام
captcha