جنگ گمرکی هند و پاکستان در واکنش به حادثه کشمیر
کد خبر: 3790733
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

جنگ گمرکی هند و پاکستان در واکنش به حادثه کشمیر

گروه بین‌الملل ــ حکومت هند تعرفه گمرکی روی کالاهای پاکستانی را در واکنش به حمله تروریستی که در کشمیر روی داده تا 200 درصد افزایش داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ ارون جیتلی، وزیر امور مالی هند، با نشر پیامی در توئیتر اعلام کرد که حکومت هند در واکنش به حمله تروریستی در کشمیر، تعرفه گمرگی 200 درصدی را برای کالاهای پاکستانی وضع کرده است و این تصمیم حکومت هند به اجرا در خواهد آمد.

همچنین، جیتلی اظهار کرد: هند پس از حادثه تروریستی در کشمیر، پاکستان را از حالت MFN (کشور دوست بهره‌مند یا ملت پسندیده) محروم می‌کند. بنابراین، تعرفه گمرگی کالاهای وارداتی پاکستان به هند بلافاصله تا 200 درصد افزایش می‌یابد.

در حالی که روز گذشته 27 بهمن (16 فوریه) وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که دهلی‌نو در واکنش به حمله تروریستی در کشمیر، سفیر خود را از اسلام‌آباد فراخوانده است.

یادآور می‌شود که روز پنجشنبه 14 فوریه (25 بهمن) رسانه‌های هندی از وقوع یک انفجار در منطقه پلواما، واقع در استان جامو و کشمیر، خبر دادند.

گفته می‌شود بمب جاگذاری شده در یک موتور در مسیر گروه نیروهای امنیتی هند منفجر شده است و بر اثر این انفجار دست‌کم 45 پلیس کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. برخی از مقامات هندی ادعا دارند که حکومت پاکستان در این حمله دست دارد.

کشمیر منطقه‌ای واقع در شمال شبه ‌قاره هند در دامنه کوه‌های هیمالیاست که در 1947 بعد از اینکه مهاراجه کشمیر از پیوستن به پاکستان خودداری کرد، اختلاف بر سر مالکیت کشمیر به درگیری‌های دامنه‌داری بین دولت هند و پاکستان انجامید؛ در نتیجه بخش‌هایی از شمال کشمیر شامل کشمیر آزاد و گلگت- بلتستان تحت حمایت دولت پاکستان و منطقه جامو و کشمیر و لداخ در کنترل دولت هند درآمد.

طبق سرشماری در 1941، 77 درصد مردم کشمیر مسلمان هستند که بیشتر شیعیان کشمیر اثنی‌عشری هستند.

جنگ تجاری هند و پاکستان در واکنش به حمله تروریستی کشمیر

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha