لغو سفرهای هوایی در هند و پاکستان به دلایل امنیتی
کد خبر: 3793921
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

لغو سفرهای هوایی در هند و پاکستان به دلایل امنیتی

گروه بین‌الملل ــ هند و پاکستان به دنبال سرنگونی جنگنده‌های هند، فرودگاه‌های بسیاری از شهرها را به دلایل امنیتی به روی پروازها بستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ بر اساس گزارش رسانه‌های هندوستان، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی این کشور همه سفر‌های هوایی در چهار فرودگاه چاندیگر، آمریستار، سرینگر و جامو در شمال هند را به دلایل امنیتی لغو کرده است.

در همین حال رسانه‌های پاکستان نیز اعلام کردند که تمام پروازهای مسافربری در مسیر حریم هوایی این کشور و هند به مبدأ بازگشته یا تغییر مسیر داده‌اند.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی پاکستان نیز از لغو پرازهای مسافربری در پنج شهر لاهور، مولتان، فیصل‌آباد، سیالکوت و اسلام‌آباد خبر داد.

گفتنی صبح روز گذشته دو جنگنده هندی وارد حریم هوایی پاکستان شد و مقر جیش محمد را هدف اصابت گلوله قرار داد که 300 نفر از نیروهای این گروه تروریستی کشته شدند. به دنبال این اقدام، عمران‌خان (نخست‌وزیر پاکستان) نیز اعلام کرد که منتظر زمان مناسب برای انجام واکنش مناسب است.

همچنین وزیر خارجه پاکستان نیز هشدار داد که اگر هند به بمباران مناطقی که ادعا می‌کند مراکز تروریست‌هاست، بدون هیچ سندی ادامه دهد، ما حق داریم علیه گروه‌های مورد حمایت هند که در پاکستان دست به اقدامات تروریستی می‌زنند اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha