حمله هوایی دهلی‌نو به پاکستان تلفاتی نداشت
کد خبر: 3794765
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
وزیر اطلاعات هند:

حمله هوایی دهلی‌نو به پاکستان تلفاتی نداشت

وزیر فناوری و اطلاعات هند با زیر سؤال بردن کشته شدن 300 نفر در حمله هوایی این کشور به کشمیر تحت کنترل پاکستان گفت: این عملیات تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مهر؛ سرندا جیت سینگ اهلووالیه، وزیر فناوری و اطلاعات هند طی اظهاراتی گفت که عملیات هوایی این کشور به پاکستان، صرفاً جنبه هشدار داشت و این حمله هیچ گونه تلفاتی در پی نداشت.

وی همچنین گفت که آیا ادعای کشته شدن 300 نفر در این حمله هوایی از سوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند مطرح شد؟ و آیا سخنگوی حزب «بهاراتیا جاناتا»، حزب حاکم هند به طور رسمی در این باره چیزی اعلام کرد؟

از سویی، احزاب اپوزیسیون هند اعلام کردند که اگر در عملیات هوایی هند در پاکستان 300 نفر کشته شده‌اند، چرا شواهد آن ارائه و تصویر یا ویدئویی از این عملیات منتشر نمی‌شود.

همچنین یکی از رهبران حزب کنگره هند نیز ضمن درخواست ارائه شواهد حمله به «بالاکوت» (منطقه‌ای مسکونی در خیبرپختونخوا پاکستان)، اقدام عمران خان (نخست وزیر پاکستان) برای رهایی خلبان هندی را ستود و گفت که وی راهی نو برای حسن همجواری نشان داد.

گفتنی است، جنگنده‌های نیروی هوایی هند در 7 اسفند (26 فوریه) حریم هوایی پاکستان را به منظور ورود به مظفرآباد (بخشی از منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان) نقض کردند.

نیروی هوایی هند مدعی شد که در این حمله، به دنبال بمباران پایگاه‌های گروه تروریستی جیش محمد در منطقه بالاکوت واقع در کشمیر تحت کنترل پاکستان، 300 نفر کشته شده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش پاکستان با رد این ادعا اعلام کرد که این حمله هیچ گونه تلفاتی در پی نداشته است.

انتهای پیام

captcha