پارلمان اروپا: حقوق مردم کشمیر محترم شمرده شود
کد خبر: 3796307
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

پارلمان اروپا: حقوق مردم کشمیر محترم شمرده شود

عضو پارلمان اروپا ضمن استقبال از مذاکرات احتمالی میان هند و پاکستان گفت: مردم کشمیر بخش جدانشدنی این مذاکرات هستند و باید حقوق آنها محترم شمرده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سجاد کریم، عضو پارلمان اتحادیه اروپا ضمن ارسال نامه‌ای به مسئولان دولت‌های اسلام‌آباد و دهلی‌نو که زیر آن را 40 نفر از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا امضا کرده بودند، خواستار پایان تنش میان این دو کشور شد.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود میان هند و پاکستان باید از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل شود و دو کشور اجازه ندهند که تنش‌ها به تقابل نظامی منجر شود.

سجاد کریم با یادآوری اهمیت مسئله کشمیر گفت: مردم کشمیر باید بخش مهمی از مذاکرات باشند تا این گفت‌وگوها به نتیجه برسد. تنها راه‌حل قطعی مشکلات موجود بین هند و پاکستان گفت‌وگو است و هر چقدر زمان انجام مذاکره به تعویق انداخته شود، خطرات افزایش خواهند یافت.

گفتنی است پیش از این اسد قیصر، رئیس پارلمان پاکستان به رؤسای پارلمان‌های 180 کشور جهان نامه نوشته و مسائل موجود بین هند و پاکستان را تشریح کرده بود.

اسلام‌آباد مدعی است که دولت دهلی‌نو با نزدیک شدن انتخابات، افزایش شور و احساسات مردمی را از تنش با اسلام‌آباد دنبال می‌کند.

انتهای پیام

captcha