سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» پایان یافت
کد خبر: 3793549
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» پایان یافت

گروه فرهنگی ــ همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س)، سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» به كار خود پایان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» برای سومین سال پیاپی طی یك هفته در سه شهر كشور برگزار شد.
این همایش از اول اسفندماه با اجرای برنامه «شب شعر ریحانه» در ساعت ۱۸:۳۰ تاریخ این روز در خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران برگزار شد كه در آن افرادی نظیر فاطمه راكعی، رئیس انجمن شعر ایران، سیدعلی موسوی گرمارودی، حسین اسرافیلی، سهیل محمودی و غیره به سخنرانی پرداختند.
برنامه‌های شیراز نیز از تاریخ 2 اسفندماه جاری آغاز شد كه نخستین برنامه آن به جشن و نقد دانش‌آموزی اختصاص داشت كه این برنامه در سالن پارك آزادی برگزار شد.
همچنین در همان روز نیز شب شعر و اهدای جایزه ادبی ریحانه با حضور هیئت امنا و داوران جایزه ادبی ریحانه و اهل فرهنگ و ادب و شخصیت‌های طراز اول استان و کشور در سالن فرهنگ مركز اسناد و كتابخانه ملی فارس برگزار شد که در این برنامه جایزه ادبی برندگان خود در بخش‌های داستان و شعر و داستانک معرفی شدند.
برنامه‌های این همایش در سومین روز با اجرای برنامه «شب داستان ریحانه» در شیراز ادامه یافت و در همین نیز روز همایش دانش‌آموزی ریحانه با سخنرانی مدیركل آموزش و پرورش فارس در شهرستان مهر برگزار شد.
جشن‌های كوثر در قالب اجرای این همایش طی روزهای 4 تا 6 اسفندماه در شهرستان مهر برگزار شدند و صبح امروز، 7 اسفندماه نیز نشست عمومی میلاد بانوی دو عالم در این شهرستان به اجرا درآمد.
همچنین نمایشگاه صنایع دستی و آثار فرهنگی و هنری از ۵ تا ۹ اسفندماه در سالن شهدای دولت شهرستان برپا شد كه علاقه‌مندان می‌توانند طی ساعات ۱۵ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید كنند.
علاوه بر این‌ها نشست علمی و فرهنگی و اهدای جایزه كتاب سال «ریحانةالنبی» نیز روز گذشته، 6 اسفندماه در سالن پالایشگاه پارسیان به اجرا درآمد كه در آن كتاب سال فاطمی نیز معرفی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری، رئیس مركز اسلامی فاطمیه و رئیس این همایش درباره آن گفت: جاودانه کردن تفکر فاطمی، مهم‌ترین هدف برگزاری همایش سالانه ریحانة‌النبی و جایزه ادبی ریحانه است.
وی با یادآوری اینكه مؤسسه اسلامی فاطمیه بانی برگزاری این همایش است، گفت: سال آینده نیز در این همایش با محوریت قرار دادن موضوع پژوهش، به بررسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دوره کارشناسی ارشد و دکتری خواهیم پرداخت و در همین راستا آماده همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای گسترش اندیشه فاطمی هستیم.
رئیس مرکز اسلامی فاطمیه، درخصوص برگزاری همایش ریحانة‌النبی در دیگر شهر‌های کشور هم گفت: تاکنون از شهر‌های تبریز، یزد و خراسان شمالی تقاضاهایی برای برگزاری این همایش رسیده است اما گسترش این همایش را با احتیاط دنبال می‌کنیم و بیشتر در پی شاخص کردن این همایش در استان فارس و به ویژه شیراز و مُهر هستیم.
كوروش كمالی سروستانی، دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به تحولات ایجاد شده در همایش سوم نسبت به 2 همایش قبل افزود: یکی از این تحولات رسیدن به بخش انتخاب کتاب سال ریحانةالنبی بود که امسال برای نخستین بار این جایزه اهدا شد.
وی افزود: در این راستا کتاب «منشور بین‌المللی اسلام؛ شرح خطبه حضرت زهرا (س)» تألیف سیدمجتبی برهانی در ۱۰ مجلد که از انتشارات بیت‌الاحزان قم به چاپ رسیده است، به‌عنوان کتاب سال فاطمی معرفی شد.
انتهای پیام

captcha