مبعث؛ تولد خِرد و مرگ جهل/ حرم شاهچراغ(ع) نور باران می‌شود
کد خبر: 3800801
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

مبعث؛ تولد خِرد و مرگ جهل/ حرم شاهچراغ(ع) نور باران می‌شود

گروه اجتماعی ـ عید مبعث رسول اکرم(ص)، روز مرگ جهل و شرک و عبادت‌های ناروا و برانگیختن خردها و رهایی از خرافه‌گرایی و جهالت و روز تولد عاطفه‌ها و مهربانی‌ها بود. به همین مناسبت در حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز امشب مراسم جشنی با حضور زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برپاست.

به گزارش ایکنا از فارس، نوایی در غار پیچید؛ «اقْرَأْ؛ بخوان» اما او ناخوانده بود و بیسواد. برگزیده شد، آنکس که بهترین مخلوق از ابتدای خلقت تا انتها بود. شهرتی داشت از پاكي و نجابت، امانتدار و نيك خُلق، با سيرت و باغيرت و سالها در آزمونگاه پروردگار به شاگردي عمر کرد.
سير و سياحتش از زمين و آسمان كه معراج نام گذاشتند، به غايت رسيد. زمان آهنگ فرياد او را مي‌طلبيد و او حكم و امر پروردگار خود را.
می‌گفت: خواندن نیاموخته‌ام اما باز هم اذن آمد « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ؛ بخوان به نام پروردگارت كه آفريد» (آیه یک سوره علق) و بدین‌گونه بود که بزرگترین معجزه تاریخ بشر رقم خورد و پیامبری از جنس زمینیان مبعوث شد تا حجت خدا برای تمام خاکیان و افلاکیان و هر آنچه در میان آن‌هاست، باشد و بدین طریق بعثت او نشانه مهرورزی خدا به مخلوقاتش بود.
او، آموزگار اخلاق و کرامت‌های انسانی بود. پیامبر مهربانی‌ها، پیامبری که فرمود انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق و کسی که انسان‌ها را از گمراهی‌ها رهانید و دفتر قساوت‌ها و جهالت‌ها را بست و پایانی بر کابوس ناامیدی بود.
آری! عید مبعث رسول اعظم حضرت محمد مصطفی(ص)، روز برانگیختن خردها و رهایی از خرافه‌گرایی و جهالت و روز تولد عاطفه‌ها و مهربانی‌ها بود. روز مرگ جهل و شرک و عبادت‌های ناروا بود.
امروز، 14 فروردین مصادف با سالروز عید مبعث در تمام نقاط دنیا برنامه‌های جشن و سرور مسلمانان برپاست و در شیراز و استان فارس نیز این جشن‌ها با محوریت حرم‌های مطهر امامزادگان در حال برگزاری هستند.
این جشن ها که از شب گذشته آغاز شده اند، تا امشب نیز با اجرای برنامه‌های متنوع مولودی‌خوانی، سخنرانی مذهبی با صبغه شادی‌بخش و سرورآفرین ادامه خواهند داشت.
در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز امشب مراسم جشنی با مولودی‌خوانی حاج مهدی سلحشور و سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد که تمام زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به این مراسم نورانی دعوتند.
انتهای پیام

captcha