خمس به درستی تبلیغ نمی‌شود
کد خبر: 3810683
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

خمس به درستی تبلیغ نمی‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول بنیاد خمس از حضور این بنیاد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در قرآن و روایات مسئله خمس به صراحت بیان شده‌ است اما متأسفانه به امر تبلیغ آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

بنیاد خمس در نمایشگاه بین‌المللی قران کریم حضور دارد/ ضعف در تبلیغ خمسبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موسی خواجوی، مسئول غرفه بنیاد خمس، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از حضور این بنیاد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با دو غرفه در مصلی تهران خبر داد.

مسئول غرفه بنیاد خمس هدف از شرکت در نمایشگاه را پرداختن به این واجب الهی دانست و افزود: در قرآن و روایات مسئله خمس به صراحت بیان شده‌است اما متاسفانه به امر تبلیغ آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: آثار و برکات بسیاری برای این فریضه الهی در روایات آمده‌ است اما به خاطر حساسیتی که روی این مسئله است همیشه در معرض شبهات قرار گرفته‌ است.

‌خواجوی ادامه داد: متأسفانه مبلغان ما نیز کمتر به این مسئله می‌پردازند اما بنیاد بین‌المللی احیاء فرهنگ خمس با رویکرد تبلیغ و ترویج این واجب الهی تأسیس شده‌است.
مسئول غرفه بنیاد خمس با بیان روایتی از امام رضا(ع) گفت: حضرت فرمودند«کلید رزق و روزی شما در دادن خمس است و اگر مردم خمس مال خود را پرداخت کنند مالشان پاک و حلال می‌شود».

وی یادآور شد: اگر مومنین خمس مال خود را پرداخت کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شود مثلاً در حادثه سیل اخیر اگر خمس توسط مردم پرداخت میشد دست مراجع عظام تقلید وعلما برای کمک به آنان باز بود.

خواجوی تبیین موارد مصرف خمس را مهم دانست و افزود: مراجع عظام تقلید از خمس پرداختی مردم تاکنون توانسته اند مدرسه، بیمارستان، درمانگاه و خوابگاه دانشجویی بسازند حتی موسسه محک نیز با کمک مواردی چون خمس تأسیس شده‌ است.

مسئول غرفه بنیاد خمس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کتب و جزوات را از فعالیت‌های این بنیاد در این نمایشگاه دانست و گفت: غرفه ما در بخش مراکز حوزوی به پاسخگویی به شبهات در زمینه خمس توسط کارشناسان می‌پردازد.

وی ارائه گزارش عملکرد را از دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: غرفه ما در بخش عترت نمایشگاه نیز با رویکرد تبلیغی ـ ترویجی فعالیت می‌کند تا مردم به سمت پرداخت خمس گرایش پیدا کنند که در این غرفه از تابلوها، محتواها و سخنرانی‌های چند رسانه‌ای استفاده می‌شود تا مردم با آثار و برکات خمس آشنا شوند، محتواها نیز شامل خمس شناسی، فلسفه خمس و تاریخ خمس است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 21 اردیبهشت‌‌ماه تا چهارم خرداد‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha