همایش «رویش های قرآنی» آبروی آذربایجان‌شرقی بود
کد خبر: 3814445
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

همایش «رویش های قرآنی» آبروی آذربایجان‌شرقی بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن تبریز، بیان کرد: به لطف الهی از ابتدای انقلاب در برنامه‌های قرآنی حضور دارم و به جرئت می‌توانم بگویم همایش «رویش‌های قرآنی» در طی ۴۰ سال انقلاب بی‌نظیر بود.

همایش«رویش های قرآنی» آبروی آذربایجان‌شرقی بود

یونس ملارسولی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: به لطف الهی از ابتدای انقلاب در برنامه‌های قرآنی حضور دارم و به جرئت می‌توانم بگویم همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که همزمان با نیمه شعبان در تبریز برگزار شد در طی ۴۰ سال انقلاب بی‌نظیر بود. اینکه بتوان ۶ هزار نوجوان و جوان قرآنی را به همراه خانواده در یک محفل نورانی در کنار هم جمع کرد یک ظرفیت و تجربه چندین ساله ‌کار اجرایی را می‌طلبد و عوامل برگزاری این همایش به خوبی آن را اجرا کردند.
وی ابلاغ سلام و صلوات مقام معظم رهبری به جمع حافظان و قاریان قرآنی استان را نشان از اهمیت این رویداد عظیم قرآنی ذکر کرد و افزود: وقتی آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان پیام و عرض سلام مقام معظم رهبری را به شرکت‌کنندگان این همایش ابراز می‌کنند نشان می‌دهد مقام معظم رهبری از برگزاری این همایش اطلاع و رضایت داشته و ازآن حمایت می‌کنند.
ملارسولی، یکی از نقاط قوت این همایش را احترام به مهمانان ذکر کرد و افزود: هر فردی که وارد سالن همایش می‌شد چه یک فرد مقام مسئول باشد چه یک فرد و خانواده معمولی مورد احترام بود و این موضوع باعث اظهار رضایت شرکت‌کنندگان در همایش بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هزینه‌های اختصاص یافته به موسسات قرآنی جدای از هزینه‌های برگزاری این همایش است ادامه داد: اجرای هر برنامه جای خودش را دارد مگر به مؤسسات قرآنی امکانات کمتری داده می‌شود، هفت سال پیش مبلغ 200 میلیون تومان برای موسسات قرآنی تخصیص داده شد و این روند هر سال ادامه دارد البته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور مبلغ آن کمتر شده است ولی روند اختصاص اعتبار به موسسات قرآنی هر سال ادامه دارد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌القرآن تبریز، با اذعان به اینکه برخی از متولیان و افرادی که مسئولیت قرآنی دارند از برگزاری چنین همایش‌های بزرگ قرآنی احساس خطر می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی صحب‌های مطرح شده از سوی برخی افراد هدایت شده است؛ چرا که در استان برخی مدیران کل از اجرای برنامه‌های قرآنی و اینکه نام برخی افراد قابل احترام بوده و نام آن‌ها در محافل عمومی و در میان شهروندان شناخته شده است احساس خطر می‌کنند بنابراین بعد از اجرای چنین برنامه‌های بزرگ و شایسته‌ای در صدد انتقاد و حاشیه‌سازی هستند.
ملارسولی با اظهار ناراحتی از فعالیت برخی موسسات قرآنی گفت: برخی مؤسسات قرآنی به مهد کودک تبدیل شده‌اند و فقط به کسب سود و درآمد می‌اندیشند، آنها با دایر کردن مؤسسه قرآنی تنها به فکر یاد دادن چند تا شعر و قصه به کودکان هستند و در کنار آن به آموزش چند سوره یا آیه قرآنی می‌پردازند و این روند قابل قبول نیست.

انتهای پیام

captcha