امید فلسطین به جنبش‌های اسلامی است
کد خبر: 3816097
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

امید فلسطین به جنبش‌های اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر جنبش‌های اعتراضی در جهان تنها امید فلسطینیان برای رهایی از ستم اسرائیل غاصب است.

امید فلسطین به جنبش‌های اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین اهمیت روز جهانی قدس با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس گفت: دیدگاهی که براساس آن امام راحل این روز را بعنوان روز قدس نامگذاری کرده است ریشه در اندیشه های ناب اسلام دارد.

وی با اشاره به عادی سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم اسرائیل افزود: در حال حاضر اعراب مرتجع در طرح معامله قرن با رژیم صهیونیستی همراه هستند تا براساس آن فلسطینی جدید تشکیل شود، اما این کشور بدون سلاح خواهد بود و آوارگان نیز حق بازگشت به کشور خودشان را نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: در شرایط کنونی امید فلسطین به مردم مسلمان و جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل گفت: یکی از دلایلی که باعث شد امام به عنوان یک الگو و رهبری انقلابی مطرح شود، حق طلبی و عدالت خواهی ایشان بوده است.

وی افزود: حق‌گویی و حقیقت‌طلبی امام راحل باعث شد تا نهضت اسلامی به پیروزی نهایی برسد و امروز هم به برکت سیره حق‌طلبی بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی، کشور ما در همه عرصه‌های بین المللی مواضعی مقتدرانه دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به سالروز انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای بعنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب با همان صلابت امام ۳۰ سال است که نه تنها نظام اسلامی بلکه رهبری مسلمانان جهان را برعهده دارند.

خطیب جمعه تبریز، بیان کرد: عبور از بحران‌ها و خلق فرصت‌ها از برکات رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بر ایران اسلامی است.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، با تاکید بر اینکه اهمیت و حضور جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور برای همگان روشن است، تصریح کرد: قطعاً اگر جوانان حزب‌الهی به عرصه تولید و مدیریت کشور وارد شوند، می‌توانند نوید بخش برای تحول بزرگ در عرصه اداره کشور شوند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت جوانگرایی در عرصه مدیریتی جوان به خاطر این است که جوان حرف نو می‌زند و ایده‌های جدیدی داشته و تصمیمات جسورانه دارد و باعث تحول در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه جوان مهم‌ترین عنصر پیش‌ران کشور است، گفت: قطعاً اهداف تعیین شده و افق ۵۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری جوانان تحقق پیدا می‌کند و این انرژی و اثبات استعدادهای نهفته جوامع بوده که به عنوان عنصر همیشه ایستاده در برابر دشمنان و مشکلات شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، متذکر شد: به جوانان حزب‌الهی و انقلابی میدان دهید تا در سطح ادارات و نهادها بتوانند با ابتکارات و نوآوری و روحیه جسارت به کشور خدمت کنند و این بدان معنا نیست که از تجربه‌داران استفاده نکنند بلکه صف و مرحله اجرا را به جوانان تحویل دهند.

خطیب جمعه تبریز، به سالروز قیام ۱۵ خرداد و بازگشت امام اشاره کرد و گفت: قیام ۱۵ خردادماه مفتاح پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷ بود به طوریکه دستاوردها و پیام قیام ۱۵ خرداد بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: شکل‌گیری جدی و اندیشه براندازی رژیم شاهنشاهی محصول حرکت ۱۵ خرداد امام رحمت‌الله است.

امام جمعه تبریز، اضافه کرد: شکل‌گیری اولیه اندیشه مربوط به قیام ۱۵ خرداد است چراکه شکست برنامه‌های استعمارگرایانه در سایه حرکت ارزشمند ۱۵ خرداد است و محوریت یافتن شعار مبارزه همیشگی نهضت با ابرقدرت‌های سلطه‌طلب جهانی و ۱۵ خرداد همچنین آشکار شدن ماهیت فریب‌کارانه و چهره ضددینی رژیم شاهنشاهی است.

انتهای پیام

captcha