راه‌اندازی هشتمین شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر
کد خبر: 3826782
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

راه‌اندازی هشتمین شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به راه‌اندازی ۸ شعبه این دانشگاه در استان‌های مختلف کشور گفت: برای افتتاح واحد‌های دانشگاهی مذاهب اسلامی در دیگر استان‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس این دانشگاه با هیئت همراه به منظور افتتاح شعبه جدید دانشگاه مذاهب اسلامی به بوشهر سفر کرده است. وی امروز شنبه ۲۲ تیرماه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی این استان، با بیان اینکه این استان در عرصه اتحاد و انسجام در کشور مورد توجه ویژه است، اظهار کرد: در ایجاد راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر تلاش‌های بسیار مهمی از سوی حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری و حمایت استاندار بوشهر انجام شده است.

وی امام جمعه بوشهر را یکی از مفاخر علمی کشور دانست و افزود: امید می‌رود دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر قطب مهم و برجسته علمی کشور شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با بیان اینکه تأسیس این دانشگاه یکی از ابتکارات و یادگار‌های مهم و برجسته مقام معظم رهبری است بیان کرد: هوشمندی مقام معظم رهبری و درکی که معظم‌له نسبت به مقتضیات زمان دارند، راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی را مورد تأکید قرار دادند و در این راستا با توجه به مبانی مشترک میان مذاهب اسلامی، راه‌اندازی این دانشگاه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

دانشگاه مذاهب اسلامی؛ پشتوانه‌ای برای پروژه تقریب مذاهب
مختاری، دانشگاه مذاهب اسلامی را پشتوانه‌ای برای پروژه تقریب مذاهب دانست و گفت: تنویر افکار عمومی، تقویت بنیه تقریبی و پیشگیری از خشنونت و رفتار‌های غیرمعقول منبعث از انجماد فکری از مزیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی است.
 
وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی توانمند در دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: این دانشگاه بر اساس منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کند دانشجویانی که نمونه و تبلور اسلام ناب محمدی(ص) باشند را تربیت کند.

راه‌اندازی هشتمین شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون این در ۸ استان واحد‌های این دانشگاه راه‌اندازی شده است، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در رشته‌های مختلف و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۸ استان افزون بر ۲ هزار دانشجو دارد.

مختاری با بیان اینکه دیگر استان‌ها نیز متقاضی ایجاد شعب این دانشگاه برای تقویت بنیه تقریبی و توسعه فرهنگ تقریب با استفاده از فضای علمی و آکادمیک هستند، افزود: اکنون برای افتتاح واحد‌های دانشگاهی مذاهب اسلامی در دیگر استان‌ها اقدامات لازم انجام شده است.
 
وی با اشاره به مدرک دانشگاهی این مرکز آموزش عالی، بیان کرد: مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی در سه مقطع تحصیلی، با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه صادر و در این دانشگاه نیرو‌های کارآمدی تربیت می‌شوند که می‌توان در همه بخش‌های جامعه از آن‌ها بهره جست.

یادآور می‌شود، در این نشست، حکم انتصاب محسن نژاد امان‌ارشاد، به عنوان سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بوشهر از سوی رئیس دانشگاه و با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار بوشهر اعطا شد.
 
انتهای پیام
captcha