ابعاد سیاسی حج منحصر به برائت از مشرکین نیست
کد خبر: 3826879
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
علی‌اکبر ضیایی:

ابعاد سیاسی حج منحصر به برائت از مشرکین نیست

گروه اجتماعی ــ رئیس پژوهشکده حج و زیارت بیان کرد: در حج فقط بحث از سلطه و استکبار نیست، بلکه یکی از ابعاد آن برائت از مستکبرین است ولی مباحثی چون مسائل زیست محیطی، انرژی و جوانان، اشتغال و مسائل تربیتی جنبه سیاسی پیدا کرده‌ است.

به گزارش ایکنا از قم، علی‌اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت، امروز، 23 تیرماه، در همایش تخصصی حج، انسجام اسلامی و آینده هم‌گرایی در جهان اسلام گفت: اگر بخواهیم در عرصه‎های علمی و پژوهشی به موفقیت برسیم، باید با نگاه جوان‌گرایی و هدفمند کار کنیم و تا زمانی که این نیروهای هدفمند و جوان به فعالیت می‎پردازند جای ناامیدی نیست.

ابعاد سیاسی حج منحصر به برائت از مشرکین نیستوی افزود: اگر بخواهیم اهداف عالی امام و رهبری را در زمینه گسترش و جهانی کردن انقلاب دنبال کنیم ناگزیر باید از جوانان حمایت کنیم.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حج در کنار ماهیت عبادی، ماهیت سیاسی دارد، تصریح کرد: در حج فقط بحث از سلطه و استکبار نیست، بلکه یکی از ابعاد آن برائت از مستکبرین است، ولی مباحثی چون مسائل زیست محیطی، انرژی جوانان، اشتغال و مسائل تربیتی جنبه سیاسی پیدا کرده‌ است.

ضیایی بیان کرد: زمانی که آمریکا از توافق‌نامه زیست محیطی پاریس خارج شد، همگان پیش‌بینی کردند که آمریکا به انزوا خواهد رفت؛ لذا این مباحث می‎تواند محور مهمی جهت اتحاد بیشتر جهان اسلام شود.

وی افزود: در این کنگره باید به مباحثی چون انرژی و جوانان، تهاجم فرهنگی، فرهنگ آلودگی، تربیت کودکان، شبکه‎های جهانی اینترنت و آسیب‎هایی چون آب که از مسائل مهم خاورمیانه است پرداخته‌ شود.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بعد سیاسی حج همه این ابعاد را در خود جای می‎دهد و منحصر به مبارزه با استکبار نیست.

انتهای پیام

captcha