مراسم دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله مشکینی و هفتمین روز آیت‌الله حائری برگزار شد
کد خبر: 3829974
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

مراسم دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله مشکینی و هفتمین روز آیت‌الله حائری برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله مشکینی و هفتمین روز ارتحال آیت‌الله حائری شامگاه سوم مردادماه در قم برگزار شد.

مراسم دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله مشکینی و هفتمین روز آیت‌الله حائری برگزار شدبه گزارش ایکنا، مراسم دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله علی مشکینی، رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم، همچنین آیت‌الله حائری، رئیس دائرة المعارف فقه شیعه، شامگاه سوم مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 
در این مراسم آیت‌الله علوی گرگانی، نمایندگان بیوت مراجع آیات مکارم، صافی، نوری همدانی و ... اعضای خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
همچنین آیت‌الله ری شهری، آیت‌الله مقتدایی، حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبری در قم، حجت‌الاسلام مدنی، رئیس جامعه الزهراء(س)، آیت‌الله علوی بروجردی، حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات نیز با نثار فاتحه برای روح آن مرحومین طلب علو کردند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه سخن گفتن در چنین مجالسی بسیار دشوار است، زیرا مقام علم و عالم در میان است، گفت: دیانت و اخلاق، فضل علمی، تواضع و فروتنی، خدمت خالصانه و بدون ریا و ساده‌زیستی و تقوا از ویژگی‌های بارز این دو عالم بزرگوار بود.
 
وی افزود: آیت‌الله مشکینی سال‌ها در کسوت ریاست مجلس خبرگان و امام جمعه قم از خود چهره‌ای اخلاقی و خادم خالصانه برای انقلاب به نمایش گذاشت؛ وی هیچ چشمداشت و توقعی در برابر کارهای خود نداشت و با ساده‌زیستی و تواضع در عین فضل علمی در رشته‌های مختلف فقهی و تفسیری الگو برای طلاب و روحانیت است.
 
انتهای پیام
captcha