350 مقاله به همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل ارسال شد
کد خبر: 3830307
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام قمرزاده:

350 مقاله به همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل ارسال شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر علمی همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی با اعلام اینکه 30 آبان ماه زمان برگزاری این همایش است، از ارسال 350 مقاله به همایش یادشده خبر داد.

350 مقاله به همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل ارسال شد/ 30 آبان؛ زمان برگزاریحجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این همایش قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری در قم برگزار شود، ولی به علت وقوع برخی حوادث از جمله سیل اخیر به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی اعلام شده این همایش در 30 آبان برگزار می‌شود تصریح کرد: تاکنون چهار کتاب به مناسبت این همایش منتشر شده است که در روز همایش رونمایی خواهد شد؛ چهار کتاب مربوط به مقالات قرآنی فقهی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است و دو کتاب هم نشست‌های قرآنی قبل و ویژه همایش است.

قمرزاده با بیان اینکه 350 مقاله به همایش واصل شده است، بیان کرد: بعد از ارزیابی انجام شده، مقالات برگزیده، پوستر و سخنرانی تفکیک شده است که 47 مقاله قابلیت ارائه در سخنرانی و 67 مقاله نیز به صورت پوستر در نمایشگاهی که در حاشیه همایش ایجاد می‌شود، نمایش داده خواهند شد.

دبیرعلمی این همایش اضافه کرد: پژوهشگاه‌های فرهنگ و اندیشه اسلامی، حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه رضوی، دانشگاه قم، مرکز مدیریت حوزه خواهران و برادران و ... در برپایی این همایش مشارکت دارند.

قمرزاده با بیان اینکه همچنین نزدیک به 20 پیش همایش و نشست مرتبط با این همایش نیز برگزار شده است، اظهار کرد: این همایش در محورهای اعجاز با موضوعات؛ شاخصه‌های اعجاز، وجوه تحدی، اعجاز بلاغی، اعجاز تشریعی، اعجاز علمی و شبهات حول اعجاز؛ قرائات با موضوعات تواتر قرائات، حجیت قرائات؛ اصول تفسیر با موضوعات منبعیت کتاب، منبعیت سنت و منبعیت عقل، همچنین تحریف‌ناپذیری با موضوعات ادله تحریف‌ناپذیری، شبهات مبتنی بر تحریف و دیگر مباحث علوم قرآن بر اساس آثار فقهی و اصولی ایشان نظیر وحی‌شناسی، جمع قرآن، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه، خطابات قرآن، حجیت ظواهر و... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha