حضور مسلمانان در حج، قدرت طاغوتی آل سعود را کم می‌کند/ خبرنگاران؛ زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه
کد خبر: 3831817
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

حضور مسلمانان در حج، قدرت طاغوتی آل سعود را کم می‌کند/ خبرنگاران؛ زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اعمال حج دارای فلسفه‌های مهمی است، گفت: حضور مسلمانان به ویژه شیعیان در حج، قدرت طاغوتی آل سعود را کم می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 11 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تصریح اینکه حضور مسلمانان به ویژه شیعیان در حج، قدرت طاغوتی آل سعود را کم می‌کند، بر لزوم توجه به آثار فردی و اجتماعی حج تأکید کرد.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد شبهه برای حج هستند، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا این واجب خدا را کمرنگ کنند.
وی با بیان اینکه دین اسلام دستورات متعددی برای زندگی فردی و اجتماعی دارد، افزود: یکی از مواردی که دین اسلام بدان تأکید دارد بحث وحدت مسلمانان است که اگر یک جامعه متحد باشد، پیشرفت خواهد کرد.
رضوی اردکانی با تصریح اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند، گفت: در دین اسلام تأکید شده است که هر روز نماز جماعت و هر هفته نیز نماز جمعه و هر سال هم حج برپا شود که بحمد الهی از برکت انقلاب تمام این موارد اجرا می‌شود.
امام جمعه موقت شیراز، حج را تجمع سالانه مسلمانان تمام کشورهای اسلامی توصیف کرد و گفت: کعبه، نخستین خانه‌ عبادتی است که روی زمین ساخته شده و نخستین پایگاه ارتباط با خدا است.
وی با ذکر این نکته اعمال حج دارای فلسفه‌های مهمی هستند، گفت: حج داری برکات دنیوی و اخروی متعددی است زیرا در آن چیزی جز خدا مطرح نیست ضمن اینکه باید بدانیم حج بدون امام و ولایت هم حج نیست.
رضوی اردکانی با بیان اینکه آل سعود امنیت حج را سلب کرده است، گفت: متأسفانه وهابی‌هایی که به هیچ چیز اعتقاد ندارند خادم حرمین شدند لذا برخی این شبهه را ایجاد می‌کنند که با حج رفتن پول به جیب وهابی‌ها می‌رود؛ در صورتی که اینگونه نیست و عمده پول حج صرف خود فرد و هتل و غذایش می‌شود و تمام اینها بهانه‌ای نیست که برخی بگویند حج نرویم.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه هستند و کارشان هم بسیار خطرناک است.
رضوی اردکانی با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی در این عرصه گفت: متأسفانه امروز فضاهای کذاب مجازی ارزش خبرنگاری را کمرنگ کرده اما خبرنگاران راستین گزارش از وضعیت مردم می‌دهند تا مسئولان رسیدگی کنند.
امام جمعه موقت شیراز به سالروز کشتار حجاج توسط آل سعود هم اشاره کرد و گفت: جنایات این خاندان ظالم یکی دو تا نیست چنانچه امروز هم کشتار یمنی‌ها را توسط آل سعود شاهد هستیم و در واقع اینها خائن الحرمین هستند.
وی تأکید کرد: آل سعود لیاقت اداره مکه و مدینه را ندارد و باید منتخبی از کشورهای اسلامی چنین مکان‌های مقدسی را اداره کنند زیرا آنان با بیسوادی خود اسلام را تحریف کردند که نتیجه آن به وجود آمدن داعش و القاعده و غیره بود.
امام جمعه موقت شیراز همچنین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته است که به مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها انسجام بخشیده و آن‌ها را ساماندهی کند.
رضوی اردکانی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری نیز گفت: مشروطه خوب بود ولی بر اثر غفلت مردم غرب‌گراها آن را منحرف کردند علمایی مثل شیخ فضل الله اعتراض کردند که باید دین حاکم باشد نه اینکه قانون از بلژیک بیاورند در نتیجه در اثر عدم بصیرت عده‌ای و بی‌توجهی مشروطه منحرف شد و شیخ فضل‌الله را دار زدند.
انتهای پیام

captcha