تالار 1000 نفری فرهنگ خرم‌آباد افتتاح شد
کد خبر: 3833538
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

تالار 1000 نفری فرهنگ خرم‌آباد افتتاح شد

گروه فرهنگی ـ امروز، هفدهم مرداد با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش تالار هزار نفری فرهنگ در خرم‌آباد افتتاح شد.

تالار 1000 نفری فرهنگ خرم‌آباد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از لرستان، امروز پنج‌شنبه، هفدهم مرداد سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به لرستان با حضور در اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد تالار فرهنگ را افتتاح کرد .
برای ساخت این تالار که به‌همت صندوق ذخیره فرهنگیان استان لرستان و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان ساخته شده، بیش از سه میلیارد تومان هزینه شده است .
در این مراسم علاوه‌بر سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، شاپور محمدزاده، معاون وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی ارتباطات و حوزه وزارتی و زینی‌وند مقدم، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان حضور داشتند.
این تالار با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو بخش بانوان و آقایان، با ظرفیت هزار نفر و در مدت یک سال، توسط صندوق ذخیره فرهنگیان و به‌همت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان، در فضای اردوگاه دانش‌آموزی کمالوند راه‌اندازی شده است .

حفظ شان، منزلت و کرامت معلم خصیصه جامعه باشد
رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در مراسم افتتاح تالار فرهنگیان در اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد، اظهارکرد: تعلیم و تربیت موضوعی بسیار مهم است و بخشی از همه داشته‌ها و افتخارات استان حاصل تلاش معلمین سختکوش و ساعی استان است.
وی با بیان این‌که کلید توسعه جوامع آموزش و پرورش است، ادامه داد: سعادت و موفقیت ملت‌ها بستگی به کیفیت تعلیم و تربیت دارد و بدون تردید آینده هر کشوری در سیمای آموزش و پرورش کنونی آن مشاهده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معلم را مهم‌ترین عامل تعلیم و تربیت دانست و با بیان این‌که هیچ کشوری نمی‌تواند از سطح کیفیت معلمانش بالاتر رود، گفت: معلم عنصر موثری است که وظیفه‌اش پیامبری و جا پای ائمه(ع) و پیامبران می‌گذارد.
زینی‌وند تاکید کرد: معلم باید در جامعه عزیز و محترم باشد و اگر می‌خواهیم به جایگاه رفیعی در ابعاد توسعه برسیم باید حفظ شان، منزلت و کرامت معلم خصیصه جامعه باشد.
وی با بیان این‌که امیدواریم پیگیری وزارت در رتبه‌بندی معلمان به سرانجام خوبی برسد تا شاهد تغییرات زندگی معلمین در کشور باشیم، اظهار کرد: استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان و دادن بخشی از سهام به‌ویژه پتروشیمی به معلمان بارقه امیدی در دل معلمان کشور ایجاد کرده که با پیگیریهای وزیر به سرانجام برسد.

ادای احترام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مقام شامخ شهدای گمنام خرم‌آباد

یادآور می‌شود، سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به لرستان، با حضور در گلزار شهدای گمنام شهر خرم‌آباد به مقام شامخ شهدای والا مقام ادای احترام کرد، هم‌چنین دیدار با فرهنگیان استان و سفر به مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سرپرست وزارت آموزش وپرورش به لرستان است.

آغاز ساخت مجتمع خوابگاهی دانش‌آموزان در الیگودرز
رخشانی‌فر، معاون وزیر و رئیس نوسازی مدارس کشور پنج‌شنبه، هفدهم مرداد در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت مجتمع خوابگاهی دانش‌آموزان روستاهای شهرستان الیگودرز، گفت: این مجموعه خوابگاهی با اعتبار 40 میلیارد ریال و در مدت زمان ۱۵ ماه ساخته خواهد شد .
وی همچنین از روند ساخت درمانگاه فرهنگیان بازدید کرد و از تحویل ده هزار کلاس درس تا مهر امسال به آموزش و پرورش خبرداد .
خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی هم علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهر را نبود فضای مناسب آموزشی برای تحصیل در روستاها عنوان کرد و بر ضرورت تکمیل و ساخت مدارس روستایی تاکید کرد

به‌کارگیری ۲۰هزار معلم جدید تا اول مهر در کشور
حسینی، سرپرست وزرات آموزش و پرورش پنج‌شنبه، هفدهم مرداد در خرم‌آباد، گفت: تا اول مهرماه امسال 60 هزار فرهنگی بازنشسته و 20 هزار معلم جدید وارد نظام آموزش و پرورش کشور می‌شود.
وی با اعلام این‌که بر اساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش ملزم است تا پایان برنامه ششم و متناسب با نیاز همه معلمان حق‌التدریسی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، آموزش‌دهنده‌ها و آموزش‌گیرندگان نهضت سوادآموزی را جذب کند، افزود: تکلیف امسال آموزش و پرورش جذب 10هزار نفر از این افراد است که تاکنون به مرز حدود 13 هزار نفر رسیدیم.
حسینی با بیان این‌که در 22 استان سیل‌زده کشور حدود هزار و 400 مدرسه آسیب جدی دیدند، اضافه کرد: از این تعداد 280 مدرسه باید به‌طورکامل ساخته شوند.
به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش 300 میلیارد تومان هم برای برچیدن بخاری‌های نفتی به استان‌ها اختصاص یافته که 13میلیارد تومان از آن تاکنون در اختیار استان لرستان قرار گرفته است و تا اول مهر 24هزار کلاس درس در کشور به بخاری هوشمند تجهیز می‌شود.
حسینی اضافه کرد: شعار وزرات آموزش و پرورش این است که امسال هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی هیچ درسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی هم بدون کتاب نباشد که در ان راستا 140 میلیون جلد کتاب تا قبل از شروع مدارس چاپ و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha