هفتمین جشنواره ملی «رویش» شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3837001
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
غفاری خبر داد:

هفتمین جشنواره ملی «رویش» شهریورماه برگزار می‌شود

گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری هفتمین جشنواره ملی رویش طی روز‌های ششم و هفتم شهریورماه جاری، به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی این وزارتخانه، اظهار کرد: فرآیند برگزاری هفتمین جشنواره ملی رویش مبتنی بر رویکرد‌های جدید از آبان‌ماه سال ۹۷ با ابلاغ دستورالعمل جشنواره به دانشگاه‌ها و مٶسسات آموزش عالی کشور آغاز شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره و به منظور افزایش مشارکت دانشگاه‌ها و تقویت امید در میان دانشجویان جشنواره رویش در ۸۶ دانشگاه کشور برگزار شد که ماحصل این جشنواره‌ها در رویداد ملی رویش تجلی می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: در این دوره از جشنواره، هزار و ۵۷۸ کانون از ۱۳۷ دانشگاه مشارکت داشته و به ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود از طریق سامانه جشنواره و مرسولات پستی پرداخته‌اند که این تعداد در سه گروه با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.
 
وی افزود: علاوه بر بخش کانون‌های برگزیده، بخش آثار نیز از دیگر بخش‌های جشنواره است که در این بخش، دانشجویان کانونی در رشته‌هایی از قبیل ادبی، فیلم، تئاتر، موسیقی، هنر‌های تجسمی، هنر‌های کاربردی (دستی)، عکس، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی به صورت فردی و گروهی رقابت کردند.

غفاری بیان کرد: علاوه بر بخش رقابتی جشنواره، در بخش غیررقابتی، ایده‌های کانونی و چهره‌های موفق کانونی از دیگر محور‌های جشنواره بود که در این محور‌ها به ترتیب ۱۱۵ ایده و ۹۰ چهره به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند که پس از ارزیابی و انتخاب ایده‌های منتخب، حمایت از اجرای آن‌ها به دانشگاه‌های مربوطه توصیه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند داوری و انتخاب برگزیدگان اظهار کرد: بیش از ۵۰ چهره برجسته دانشگاهی و افراد خبره در قالب ۱۸ گروه به منظور داوری آثار و دستاورد‌ها دعوت شدند تا در طی مدت یک‌ماه به ارزیابی و انتخاب برگزیدگان بپردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه با بیان اهمیت جایگاه کانون‌های فرهنگی در کنار سایر مجموعه‌های دانشجویی گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی بستری مناسب به منظور ظهور و بروز سلایق متنوع جامعه دانشجویی است، تقویت پویایی و اثربخشی مضاعف آن‌ها همواره در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده است.
 
انتهای پیام
captcha