ورودی‌های اخیر سازمان تبلیغات بدون حقوق هستند
کد خبر: 3837748
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی:

ورودی‌های اخیر سازمان تبلیغات بدون حقوق هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: افرادی که اخیرا در این سازمان مشغول به کار شده‌اند، علی‌رغم چندین ماه فعالیت اما حقوقی دریافت نکرده‌اند.

ورودی‌های اخیر سازمان تبلیغات بدون حقوق هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز چهارم شهریورماه در سومین روز از «شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور» در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب ولایت در خصوص جنگ فعلی در دنیا اظهار کرد: ما خواه ناخواه در میان یک جنگ نرم حضور داریم و جراحت‌هایی که بر پیکر فرهنگی جامعه وارد شده، تنها توسط شخصیت‌های فرهنگی دیده می‌شود. در دنیا جنگ است و نیاز به آرایش جنگی خود داریم.

وی ادامه داد: گام‌ دوم در راستا و ادامه گام اول است. اصول‌ و ثابتات تغییری نکرده‌اند. ممکن است ظاهر مرحله دوم پیچیده‌تر باشد اما ان شاالله دست‌یافته‌های آن روشن‌تر و جذاب‌تر خواهد بود، باید نگاه کنیم از لحاظ سیاسی و جایگاه در کجای دنیا ایستاده‌ایم و در منازعات پیچیده تمدنی ما کم کم به ساخت یک چیزی رسیده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد: الگو ایرانی، اجتماعی و سیاسی برای پیشرفت، شعار نیست چرا که سیطره فرهنگ غرب همه دنیا را مسخر خود کرده است. سمت و سوی تمدن غربی به سمت تکریم انسانی، حیات طبیعی انسانی و توحیدی نیست همان طور که  نظام شاهنشاهی نیز در ایران نتوانست کشور را حفظ کند، هویت اصیل عاشورایی ایرانی بماند حتی نتوانستند مرز‌های این کشور را حفظ کنند.

قمی بیان کرد: ما می‌خواهیم یک سلوک و هویت دیگر را به وجود آوریم. مسیر مبارزه و هویت زیست بوم ما متفاوت است، ما سلوک متفاوتی انتخاب کردیم که اگر بتوانیم آن را اجرا کنیم مسیر حرکت جامعه بشری را تغییر دهیم. اگر توانستیم با سلوک متفاوت خود، دستگاه تعلیم و تربیت متفاوتی ایجاد کنیم و افراد جدیدی که محصول سیستم نوین آموزشی ما باشند، می‌توانیم بگوییم موفق هستیم.

وی افزود: ما فرهنگ غنی داریم که باید بتوانیم آن را بازتولید کنیم. بزرگ‌ترین اندیشمندان جهان اعلام کردند که دشمنان درصدد ریشه‌کن کردن خانواده هستند اما خداوند می‌فرماید «بنایی در نزد من محبوب‌تر از خانواده وجود ندارد.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ما به دنبال ساختن چیز دیگری هستیم البته نه به معنای آن که امتیازات نظام آموزشی بشری را که دست یافته تکاپو انسان‌هاست، نادیده بگیریم، بلکه از میان معادن خود و به تناسب فرهنگ خود یک نظام آموزش و پرورش دیگر بسازیم.

خلاقیت‌های فرهنگی مدیران با هدف واحد آنان در تناقض نیست
قمی خاطرنشان کرد: با وجود تمام تفاوت‌های فرهنگی، باید بتوانید یک هدف و مسیر مشخص و مشترک را دنبال کنید. علی‌رغم اینکه مانع خلاقیت مدیران نخواهیم شد اما باید به یک مقصود مشترک و واحد برسیم. ضرورت این نشست و دیگر نشست‌ها به معنای آن است که ما یک تیم منسجم و هماهنگ هستیم که با وجود اشکالات و ایرادات موجود که ممکن است در هر مجموعه‌ای وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: از مسئولیت مدارس صدرا آرامش و اطمینان خاطر داریم چرا که آن را بر عهده افراد مطمئنی گذاشته‌ایم و ما به کمک شما می‌توانیم یک نمونه موفق مدرسه داری تربیت پایه را به یاری خداوند پیش رو رهبر معظم انقلاب قرار دهیم. ورودی‌های صدرا خود سرمایه یک این مدارس هستند، سرمایه یک مدارس صدرا، ورودی‌های آنان و نه سازمان تبلیغات و نه معلمان هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد: اگر شما قدرت جذب نیروی کیفی از دانش‌آموزان را داشته باشید، نه تنها سرنوشت مدارس صدار بلکه سرنوشت آموزش و پرورش و به دنبال آن سرنوشت کشور را رقم خواهید زد. به اندازه‌ای که فردا اهمیت دارد، آموزش و پرورش نیز مهم است، لذا ما باید در طول زمان اثر گذار باشیم، نه در لحظه.

قمی بیان کرد: مقدار بودجه در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر از نصف شده اس،ت اما امیدواریم بتوانیم به مدد خلاقیت این کمبود را جبران کنیم.

شناساندن این مدارس وظیفه مدیران ستادی صدراست
وی افزود: یکی از وظایف مدیران ستادی مدارس صدرا، شناساندن و معرفی این مدارس است. برای تحقق این هدف فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای ملی و استانی نیاز است. مسئولان استانی اعم از امام جمعه، نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و دیگر مسئولین باید مدارس صدرا را به عنوان مسئولیت و فرصت بشناسند. این محیط با وجود مدیران خوب باید به جذب مربیان و معلمان خوب نیز بپردازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: خروجی‌های مدارس صدرا باید در بنیاد ملی نخبگان حائز رتبه و نقش‌آفرین باشند و دپارتمان خود را در این بنیاد داشته باشند؛ نه اینکه ما خود یک بنیاد نخبگان تشکیل دهیم و رسمیت آن فقط به خودمان محدود شود.

قمی خاطرنشان کرد: برخی از درخواست‌ها و پیشنهادات مدیران از دسترس ما خارج بوده و کاری در این زمینه از دست ما ساخته نخواهد بود، به طور مثال پیشنهاداتی که در خصوص جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق (ع) و یا جذب نیرو‌های خروجی از مدارس صدرا در سازمان تبلیغات بوده‌اند، قابل پیگیری و اجرا نیستند.

وی ادامه داد: امروزه در سازمان تبلیغات حتی اجازه جذب یک نیرو را نداریم، افرادی که اخیرا در این سازمان مشغول به کار شده‌اند، چندین ماه فعالیت داشته اما حقوقی دریافت نکرده‌اند. لذا اگر توانایی جذب نیرو داشتیه باشیم قطعا خروجی‌های مدارس صدرا را در اولویت قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان مطرح کرد: در مشارکت با اوقاف قطعا حمایت‌های این اداره را در زمینه مدارس خواهیم داشت، این مشارکت تنها به ساخت و ساز مدارس محدود نشده و شامل هزینه‌هایی چون هزینه‌های اردو نیز می‌شود. از لحاظ اهمیت مدارس صدرا در سازمان تبلیغات از طرف بنده و مسئولین این سازمان مطمئن باشید. پای مدارس خود باشید، چرا که سرنوشت این جامعه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha