اقامتگاه‌های بومگردی جدیدی در استان افتتاح خواهند شد
کد خبر: 3838026
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

اقامتگاه‌های بومگردی جدیدی در استان افتتاح خواهند شد

گروه فرهنگی- معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با افتتاح 29 اقامتگاه بومگردی در استان، 531 تخت به ظرفیت اقامت استان افزوده شده و برای 88 نفر به صورت مستقیم در تمامی مناطق استان به ویژه در روستاها تولید شغل خواهد شد.

اقامتگاه‌های بومگردی جدیدی در استان افتتاح خواهند شدبه گزارش ایکنا اصفهان و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید علی صالح درخشان معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از افتتاح 29 اقامتگاه بومگردی در شهرها و روستاهای استان اصفهان همزمان با هفته دولت خبر داد و تأکید کرد: با افتتاح این اقامتگاه‌ها، تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در استان اصفهان به عدد 444 رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ سید علی صالح درخشان امروز 5 شهریور ماه و در چهارمین روز از هفته دولت با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در طی این هفته، 3 اقامتگاه بومگردی در شهر ابوزید آباد و روستای محمد آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در شمال استان به بهره برداری می رسد.
او  تصریح کرد: در طی هفته دولت همچنین 2 اقامتگاه بومگردی در روستای حسن آباد و شهر تیران از توابع شهرستان تیران و کرون در غرب استان، 1 اقامتگاه بومگردی در شهرستان شاهین شهر و میمه در مرکز استان، 1 اقامتگاه بومگردی در شهرستان نایین در شرق استان و 1 اقامتگاه بومگردی در روستای دماب از توابع شهرستان نجف آباد در غرب استان به بهر برداری می‌رسد.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان به سایر اقامتگاه‌های بومگردی قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: در طی این هفته 3 اقامتگاه بومگردی در شهرهای باردود و نطنز از توابع شهرستان نطنز در شمال استان، 2 اقامتگاه بومگردی در روستای قهی و شهر جرقویه در محور شرق شهرستان اصفهان و 8 اقامتگاه بومگردی در روستاهای مصر، فرحزاد، مهرجان، نصر آباد و عروسان از توابع شهرستان خور و بیابانک در کویر مرکزی ایران و شرق استان افتتاح می شود.
درخشان در ادامه به سایر طرح‌های بومگردی قابل افتتاح استان نیزاشاره کرد و افزود: در طی پاسداشت هفته دولت امسال، 1 اقامتگاه بومگردی در روستای فاویان از توابع شهرستان گلپایگان در غرب استان، 3 اقامتگاه بومگردی در شهرهای ونک وسمیرم و همچنین روستای ولدخانی از بخش پادنا، از توابع شهرستان سمیرم در محور جنوب استان و نیز 3 اقامتگاه بومگردی در روستای صادقیه و فریدونشهر از توابع شهرستان فریدونشهر در محور شمال غرب استان اصفهان افتتاح می شود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر 444 اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان در حال فعالیت و یا در حال عملیات ساخت و مرمت جهت شروع فعالیت‌های خود هستند.
درخشان همچنین در رابطه با میزان افزایش ظرفیت اقامت استان تصریح کرد: با افتتاح 29 اقامتگاه بومگردی در استان، 531 تخت به ظرفیت اقامت استان افزوده شده و برای 88 نفر به صورت مستقیم در تمامی مناطق استان به ویژه در روستاها تولید شغل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha