محورهای جشنواره سراسری شعر «غدیر» اعلام شد
کد خبر: 3839684
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

محورهای جشنواره سراسری شعر «غدیر» اعلام شد

گروه فرهنگی ــ مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه جشنواره سراسری شعر «غدیر» با همكاری جهاددانشگاهی و بنیاد بین‌المللی غدیر اجرا می‌شود، به تشریح محورهای این جشنواره پرداخت.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه جشنواره سراسری شعر غدیر بعد از گذشت 4 سال برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره به‌صورت ملی و به میزبانی استان فارس اجرا خواهد شد.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره را دهه ولایت و امامت سال آینده اعلام كرد و افزود:‌ در دهه ولایت و امامت امسال فراخوان این جشنواره اعلام شد و تمام شاعران آیینی سراسر كشور می‌توانند در این جشنواره شركت كنند.

سهرابی با یادآوری اینكه این جشنواره با همكاری جهاددانشگاهی فارس و بنیاد بین‌المللی غدیر اجرا می‌شود، گفت: از دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر درخواست كرده‌ایم تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان فارس قرار گیرد.

مدیركل ارشاد فارس اظهار كرد: این جشنواره در قالب‌های شعر كلاسیك، نیمایی و ترانه برگزار خواهد شد و هر كسی می‌تواند 5 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال كند.

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این جشنواره گفت:‌ حماسه غدیر، غدیر و پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، غدیر و نهج‌البلاغه، غدیر و وحدت جهان اسلام، غدیر و امامت، علی(ع) و نهج‌البلاغه، زندگی حضرت علی(ع)، نقش علی(ع) در تاریخ غدیر و انقلاب از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

سهرابی یادآور شد: جوایز بسیار خوبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است به طوری كه به نفر اول هر بخش 4 میلیون تومان، نفر دوم 3 میلیون تومان و نفر سوم 2 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha