مسكوت ماندن بیمه فعالان قرآنی به دلیل عدم اعتبار
کد خبر: 3842275
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

مسكوت ماندن بیمه فعالان قرآنی به دلیل عدم اعتبار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینكه امسال هیچ خبری برای بیمه فعالان قرآنی نیست، این مسئله را به دلیل نبود اعتبار دانست.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به این نكته كه درخواست بسیاری از فعالان قرآنی، بیمه است، گفت: متأسفانه در سال جاری به دلیل عدم اعتبار هیچ خبری برای بیمه فعالان قرآنی نیست.

وی با بیان اینكه در سال گذشته قریب 60 نفر به لیست بیمه فعالان قرآنی در فارس افزوده شدند، افزود: امسال به دلیل اینكه در وزارتخانه اعتباری برای بیمه فعالان قرآنی نیست، هیچ فردی به این لیست اضافه نشده است.

نداف در عین حال این نكته را یادآور شد: البته ممكن است در لیست بیمه فعالان قرآنی سهمیه برخی از سال‌های قبل حذف شده باشد و برخی افراد جایگزین آنان شده باشند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای كه اعلام شده است، اگر كسی حق بیمه خود را پرداخت نكرده باشد، دیگر امكان وصل شدن مجدد بیمه آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: بیمه فعالان قرآنی كه سابقه تقریباً 8 سال دارد، از طریق صندوق بیمه هنرمندان انجام می‌شد كه فعالان قرآنی باید درصدی از حق بیمه خود پرداخت كرده و بخش عمده‌ای از آن نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شد.

نداف با یادآوری اینكه بیش از 300 نفر از فعالان قرآنی استان بیمه هستند، ابراز امیدواری كرد كه با تخصیص اعتبار بتوان سایر فعالان قرآنی متقاضی را بیمه كرد.
انتهای پیام

captcha