چرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس/ 700 برنامه در شیراز اجرا می‌شود
کد خبر: 3843594
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

چرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس/ 700 برنامه در شیراز اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز به تبیین چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس احیای فرهنگ دفاع مقدس و نهضت عاشورا در دهه پنجم انقلاب است.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 30 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تبیین چرایی گرامیداشت این هفته پرداخت و گفت: مناسبت‌هایی در تقویم جمهوری اسلامی وجود دارد كه به پاس آن‌ها همه ساله برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود كه این مناسبت‌ها با هدف و راه و مسلك انقلاب اسلامی عجین شده است و به همین واسطه هم هست كه توانستیم اهداف اسلام را به منصه ظهور برسانیم و پرچم اسلام و انتظار را مجدداً به اهتزاز درآوریم.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از مكتب عاشورا و راه سیدالشهدا(ع) است و آنچه كه در دفاع مقدس رزمندگان ما بدان عمل كردند، همان شعار هیهات مناالذله امام حسین(ع) است كه ظلم‌ستیزی، مبارزه با استبداد، كمك به مظلوم و احیای دین و امر به معروف و نهی از منكر بود و تبدیل به درسی برای تمام آزادگان جهان شد.

زارعی با بیان اینكه وضعیتی كه امروز دشمنان برای كشور و انقلاب اسلامی تدارك دیده‌اند،‌همان وضعیتی است كه دشمن در سال 61 هجری در نبرد با سیدالشهدا(ع) فراهم كرد، گفت: آنچه تحریم آمریكا بر كشورمان اعمال می‌شود، عیناً هم در كربلا رخ داد و آب را بر امام حسین(ع) و كاروانش بستند و تحریم كردند. همان راهی كه امام حسین(ع) برگزید و در مقابل دشمنی كه دارای امكانات زیادی بود، ایستاد، در انقلاب هم برای ملت ایران رخ داد و این ملت توانست با دست خالی در 8 سال جنگ تحمیلی پیروز شود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس را احیای فرهنگ دفاع مقدس و نهضت عاشورا در دهه پنجم انقلاب دانست و گفت: امروز جوانانی در عرصه فرهنگی در تلاش هستند تا با دشمن مقابله كنند اما جنگ را ندیدند و بر بازماندگان دفاع مقدس است كه این خاطرات دوران دفاع مقدس را برای آنان بازگو كنند تا آنان هم با آنچه در این 8 سال اتفاق افتاد، آشنا شود و بدانند كه چگونه می‌توان در مقابل ظلم و استكبار ایستادگی كرد.

وی بیان كرد: حتی پایان جنگ همراه با پیروزی رزمندگان اسلام بود زیرا هدف‌گذاری دشمنان با وجود آن هم امكانات و حمایت سایر كشورها، محقق نشد؛ آنان بنا داشتند تا انقلاب را متوقف كرده و خاك ایران را تصرف كنند اما چنین چیزی رخ نداد و پیروزی از آن ایران اسلامی شد گرچه برای آن هم هزینه پرداخت كرد.


دفاع مقدس؛ مقدمه پیشرفت‌های كنونی

زارعی با بیان اینكه مقدمه پیشرفت‌های كنونی در تمام زمینه‌ها دفاع مقدس بود، گفت: در ساختن ایران اسلامی، مقابله با تحریم‌ها، عرصه‌های تكنولوژی، فناوری، دفاعی همگی از دفاع مقدس الگو گرفتیم و این مسئله برای دشمنان تبدیل به عقده شده است كه همواره مستاصل مانده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با تصریح اینكه در جنگ توانستم انقلاب خود را صادر كنیم، گفت: هسته‌های مقاومت در جهان اسلام به واسطه جنگ شكل یافت و امروز اگر جبهه مقاومت تقویت شده است به بركت دفاع مقدس بود.

وی یادآور شد: این روزها مانند دفاع مقدس و روزهای اول انقلاب، تمركز بر روی جوانان و نوجوانان است چنانچه مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر این مسئله تأكید كردند لذا در برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در نظر داریم تا از ظرفیت جوانان به خصوص در بحث فضای مجازی استفاده كنیم.


برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس به‌صورت مردمی

زارعی همچنین با ذكر این نكته كه برنامه‌های هفته دفاع مقدس را به صورت مردمی برگزار خواهیم كرد، گفت: توجه دشمنان بر روی نسل امروز است لذا بخشی از برنامه‌های دفاع مقدس را در مدارس با اعزام راویان اجرا خواهیم كرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز همچنین گفت: یكی از موضوعاتی كه باید در هفته دفاع مقدس بدان پرداخته شود بحث توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است؛ جنگ با كمتر از 5 درصد مردم مدیریت شد و بعد از آن پای ارزش‌های انقلاب ایستادیم و امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت را در میان نسل جوان و نوجوانان ترویج می‌دهیم.

وی ادامه داد: درس‌های زیادی از دفاع مقدس فراگرفتیم از جمله اینكه می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم حتی اگر تحریم باشیم و داشته‌های دشمن را می‌توان مهندسی معكوس كرد و بر علیه خودشان استفاده كرد. همچنین یاد گرفتیم كه تحریم را فرصتی برای پیشرفت كنیم.

زارعی اضافه كرد: به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا اعم از شهدای آبروی محله، مساجد، پایگاه‌های مقاومت در سطوح مختلف را در هفته دفاع مقدس اجرا می‌كنیم چرا كه برخی می‌خواهند فرهنگ شهادت و یا اسم شهید را تضعیف كنند لذا ما هم برنامه‌های یادواره‌های شهدا را بیشتر از سال‌های قبل برگزار خواهیم كرد.


تقابل جبهه انقلاب با تضعیف‌كنندگان فرهنگ شهادت

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: در تمام محلات تلاش می‌كنیم تا یادواره‌های شهدا را برگزار كنیم تا تذكر دهیم كه مسیر ما، جهاد و شهادت و حق است و كسانی كه به فكر آن هستند كه روحیه شهادت را كم‌رنگ كنند، متوجه شوند كه با جبهه بچه‌های انقلابی روبه‌رو هستند.

به گفته وی، توجه به شعار سال و با رویكرد خودباوری الگوگرفته از دوران دفاع مقدس، یكی از موضوعاتی است كه در برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال لحاظ می‌شود.

زارعی با بیان اینكه توجه به نقش امامت و رهبری در مدت 8 سال جنگ تحمیلی هم در برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس مدنظر قرار خواهد گرفت،‌ گفت: 8 سال جنگ با مدیریت امام به پیروزی رسید و بعد از آن هم تدابیر مقام معظم رهبری باعث شد كه روی پای خود بایستیم و دشمنان مستأصل شوند.

بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات و تبیین وضعیت دفاع مقدس و بعد از آن از دیگر مواردی بود كه زارعی از آن‌‌ها برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس نام برد و گفت: با توجه به اینكه در سال جاری انتخابات را در پیش داریم لذا برنامه‌های بصیرت‌افزایی را بیشتر برگزار خواهیم كرد.


تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی اعم از عكس، پوستر، كتاب در پایگاه‌ها، حوزه‌ها، مساجد، مدارس، مجامع ورزشی، عطرافشانی و گلباران قبور شهدا، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، نشست‌های تخصصی  بصیرت، سركشی خانواده‌های شهدا از خانواده‌های شهدا برای نخستین بار، پیاده‌روی خانوادگی، شب شعر دفاع مقدس، برگزاری ادعیه و مناجات در مناسبت‌ها، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش فیلم‌های دفاع مقدس در پارك‌ها و مساجد، آذین‌بندی معابر، اعزام گروه‌های جهادی و پزشكی به مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.

وی گفت: همچنین مطابق روال سال‌های گذشته، نمایشگاه «بهشت خاكی» به‌همت پایگاه مقاومت مسجدالرضا(ع) از فردا به‌مدت یك هفته در بوستان بعثت شیراز برپا خواهد شد.

زارعی با بیان اینكه سپاه ثارالله(ع) شیراز در ایام هفته دفاع مقدس قریب 700 برنامه را اجرا خواهد كرد، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها هم ارسال پیام هم برای دشمنان و هم دوستان است؛ هم دشمنانی كه در بیرون هستند و هم پیاده‌نظامان دشمن در درون كشور كه دلخوش به حركت دشمنان دارند، بدانند كه ما سربازان ولایت و رزمندگان همواره گوش به فرمان ولایت برای دفاع از انقلاب و اسلام آماده‌ایم.

انتهای پیام

captcha