سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شد
کد خبر: 3844087
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی فقهی ائمه اطهار امشب 31 شهریورماه با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی و دانش‌پژوهان این مرکز آغاز شد.

سال تحصیلی مرکز تخصصی فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حبیبی‌تبار، مدیر اجرایی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) 31 شهریورماه در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز در سخنانی با بیان اینکه در این مرکز، مباحث فقهی و کلامی تدریس می‌شود، گفت: فقه به معنای عام آن شامل کلام هم می‌شود و فقیه نمی‌تواند کلامی نباشد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از آیات تفسیر عملی شد، افزود: امروز مومنین در دنیا عزیز هستند و دشمنان ذلیل هستند؛ با پیروزی انقلاب دشمن فشل شد، زیرا جنگ را تحمیل کرد تا انقلاب از بین برود، اما موفق نشد.

مدیر اجرایی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: دشمنان 40 سال است تلاش می‌کنند، ولی محور مقاومت اسلامی خواب راحت را از دشمنان و استکبار جهانی و صهیونیست‌ها گرفته است و فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ واقعی قرآن، فرهنگ ظلم‌ستیزی و عزت و عظمت و حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم صادر شده است، لذا دنبال خراب کردن ریشه‌ها هستند.

حبیبی‌تبار با بیان اینکه هزینه‌های زیادی از سوی اسرائیل و ... انجام می‌شود تا فقط شبهات را در جامعه پخش کنند، تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی فاضل احساس کردند که باید مباحث کلامی را در حوزه تقویت کنیم تا اندیشمندان بتوانند دفاع کنند، لذا از سال 83 مرکز فقهی تاسیس شد و امروز افتخار داریم که 14 گروه آموزشی و 250 دانش‌پژوه از کشورهای مختلف داریم.

حبیبی‌تبار بیان کرد: در نیمسال اول امسال از 40 استاد استفاده خواهیم کرد، همچنین 35 طلبه مشغول پایان‌نامه و 37 نفر نیز در 5 گروه پژوهشی مانند فقه و تفسیر و تاریخ مقارن مشغول تحقیق هستند و 286 مقاله تقریر و تدوین همچنین 20 جزوه درسی تألیف کرده‌اند.

مدیر اجرایی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه گروه فقه این مرکز، تلاش‌های خوبی داشته که از جمله اصول مذهب دفاعی چاپ خواهد شد، تصریح کرد: 61 نشست برگزار کرده‌ایم و 3 فصلنامه چاپ شده است. همچنین 58 کتاب تالیف شده که هشت جلد از این کتاب‌ها هم چاپ شده است و بیش از 50 اثر هم در سال قبل رونمایی شد.

وی افزود: کتابخانه این مرکز هم دارای 5473 عنوان و 17 هزار و 395 جلد کتاب است. همچنین در ترم جدید مجوز پذیرش طلبه در سطح دو علوم اسلامی با گرایش کلام و سطح سه کلام تطبیقی بین المذاهب دریافت شده و سرفصل‌های سطح چهار با پذیرش دانشجو در رشته تاریخ آماده می‌شود.

حبیبی‌تبار تصریح کرد: شعبه مرکز فقهی در اصفهان در سال تحصیلی فعلی افتتاح شد و دانش‌پژوه گرفته است و به زودی در خوزستان هم شعبه دیگری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک ریال کمک دولتی برای این مرکز دریافت نشده است، بیان کرد: در کشورهایی مانند مسکو، هند، لندن، روسیه، رومانی و ... فعالیت کلامی داریم و هزینه‌های مرکز تنها با کمک خیرین و وجوهات شرعی تأمین می‌شود.

انتهای پیام

 

 

captcha