از برپایی یادواره‌ها تا تلاوت قرآن در مساجد فارس طی هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3844092
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸

از برپایی یادواره‌ها تا تلاوت قرآن در مساجد فارس طی هفته دفاع مقدس

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس برنامه‌های کانون‌ها در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: برنامه‌هایی نظیر برپایی یادواره‌ها و محافل انس با شهدا، تلاوت قرآن، غبارروبی قبور شهدا و غیره در طی این ایام به همت كانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 31 شهریورماه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این كانون‌ها پرداخت و گفت: طبق گزارش‌های رسیده برنامه‌های مختلفی از 31 شهریور الی هفتم مهر به‌همت اصحاب کانون ها در مساجد استان برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری یادواره‌ها و محافل انس با شهدا در صدر برنامه‌ها قرار دارد، افزود: با حضور ائمه جماعات، مدیران، هیئت امنا و اعضای آقا و بانوی کانون‌ها غبارروبی، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای سراسر استان برگزار می‌شود.
امیدی اظهار كرد: همزمان با هفته دفاع مقدس در بیش از یک‌هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد نیز ثواب تلاوت قرآن کریم در طرح «تلاوت نور» به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم خواهد شد.
وی، سخنرانی ائمه جماعات مساجد در خصوص مقام و منزلت شهید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه‌های مهم کانون‌ها در هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه شهدای گمنام و مدافع حرم همراه با خاطره گویی و تجلیل از خانواده‌های معظم این شهدا نیز از برنامه‌های هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس گفت: دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان، شب شعر دفاع مقدس، خاطره‌گویی یادگاران دفاع مقدس، مسابقه نقاشی و خاطره‌نویسی، برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، تصاویر و آثار شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس از برنامه‌های ویژه این ایام است.
وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد در هفته دفاع مقدس، گفت: همچنین ارسال پیام‌های کوتاه حاوی سخنان امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و وصیت‌نامه شهدای استان فارس در طول هفته دفاع مقدس، انعکاس برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در فضای مجازی، دیدار کارکنان با خانواده‌های شهدا و مراسم زیارت عاشورا در محل نمازخانه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha