جوانان اصفهان از برکات میزبانی مسابقات قرآن بهره‌مند شوند
کد خبر: 3845193
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
اصغر سلیمی:

جوانان اصفهان از برکات میزبانی مسابقات قرآن بهره‌مند شوند

گروه مسابقات ــ نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن به میزبانی استان اصفهان، فضایل زیادی خواهد داشت و مردم استان به ویژه نوجوانان و جوانان با بهره‌گیری از این فرصت از برکات آن غافل نمانند.

مردم اصفهان از ظرفیت‌های مسابقات ملی قرآن بهره‌مند شونداصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در آستانه آغاز مرحله پایانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی اصفهان با اشاره به هجمه فرهنگی علیه نوجوانان و جوانان کشورمان از سوی استکبار جهانی، اظهار کرد: قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، آیات و آموزه‌های مختلف مورد نیاز بشر را بیان می‌کند و عمل براساس دستورات خداوند، که در این کتاب آمده است، موجب خیر در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی افزود: شرایط کنونی وسایل ارتباط جمعی موجب مشغول شدن نوجوانان و جوانان کشورمان به فضای مجازی شده و همین امر به دور شدن آنان از فضای واقعی زندگی و اجتماع منجر شده است و باید با ایجاد فرصت‌هایی مانند جشنواره‌ها و رویدادهای قرآنی و دینی آنان را حمایت کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری مسابقات یک فعالیت بزرگ دینی برای تربیت نسل جوان قرآنی و حامی فرهنگ اسلامی است. اگر بتوانیم این عزیزان را به رشته‌های مختلف قرآنی همچون حفظ، قرائت و تفسیر و... تشویق و ترغیب کنیم، بی‌شک پیروز میدان نبرد فرهنگی با استکبار جهانی به مدیریت آمریکا خواهیم بود.

سلیمی ادامه داد: استکبار مشغول بمباران فرهنگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و مسابقات با رشته‌های متعددی که در آن تعریف شده می‌تواند به عنوان یک عنصر بدنه فرهنگی را در برابر آسیب‌ها حفظ کند. برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به میزبانی استان اصفهان فضایل زیادی برای مردم این استان خواهد داشت. مردم استان اصفهان باید با بهره‌گیری از این فرصت از برکات آن غافل نمانند.

یادآوری می‌شود، مرحله پایانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 6 تا 11 در بخش آقایان و 11 تا 19 مهرماه در بخش بانوان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha