رد درخواست مناظره «لباس دین» اکبرنژاد از سوی آیت‌الله سیفی مازندرانی
کد خبر: 3845968
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

رد درخواست مناظره «لباس دین» اکبرنژاد از سوی آیت‌الله سیفی مازندرانی

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله سیفی مازندرانی درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد برای مناظره در مورد «لباس دین»(لباس روحانیت) را رد کرد.

رد درخواست مناظره «لباس دین» اکبرنژاد از سوی آیت‌الله سیفی مازندرانی

به گزارش ایکنا، مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی از مؤسسات جدیدالتأسیس از سوی برخی استادان و طلاب حوزه است که مسئولیت آن با حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد است.

اکبرنژاد با شعار تحول‌خواهی وارد عرصه‌های حوزوی شده و معتقد است که برای ایجاد تحول باید از فقه 250 سال گذشته عبور کرده و فقهی جدید تأسیس کنیم؛ او همچنین در برخی موضوعات دیگر حوزه هم نظراتی بیان کرده که با واکنش‌های تند برخی روحانیون روبرو شده است.

لباس دین آن طور که مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی اعلام کرده، قرار است در قالب یک کتاب منتشر شود؛ حجت‌الاسلام اکبرنژاد در این اثر به برخی نکات از جمله کاهش محبوبیت روحانیت به علت برخی عملکردها اشاره شده است؛ همچنین مدعی است که لباس کنونی روحانیت، لزوماً لباس پیامبر(ص) نیست که این سخن هم مورد انتقاد شدید مخالفان قرار گرفته است.

اخیرا حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در نامه‌ای به آیت‌الله سیفی مازندرانی از وی درخواست مناظره در مورد لباس روحانیت کرده بود که ایشان خودش از مناظره امتناع ورزید و در عین حال فرزندش را که سابقه ده سال تدریس در حوزه را داشت برای این کارمعرفی کرد، ولی این مسئله مورد پذیرش اکبرنژاد قرار نگرفت.

محمد خلیلی، مسئول دفتر آیت‌الله سیفی مازندرانی، در پاسخ نوشته است که «مرقومه شما در خصوص درخواست مناظره با یکی از اساتید معهدالاجتهاد الفعال پیرامون لباس روحانیت به اطلاع آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) رسید. ایشان فرمودند: «معهد الاجتهاد الفعال درخواستی پیرامون مناظره نداشته و اکنون نیز با توجه به اشتغالات علمی مجموعه و حجم بالای برنامه‌های آموزشی - پژوهشی در ابتدای سال تحصیلی جدید، برنامه خاصی در جهت گفت‌وگوهای علمی پیرامون مسائل مذکور ندارد. لکن فرزند فاضل بنده که از اساتید سطوح عالی هستند چون اعلان آمادگی مناظره در این موضوع داشته‌اند، سزاوار است در این خصوص با ایشان مذاکره نمائید».

انتهای پیام
captcha