پلیس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی‌كاری باشد
کد خبر: 3846479
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

پلیس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی‌كاری باشد

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت اقلید با اشاره به ویژگی‌های نیروهای مسلح در نظام اسلامی گفت: پلیس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی‌کاری باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرقادری، امام جمعه موقت اقلید امروز، 9 مهرماه در جمع كاركنان انتظامی این شهرستان، داشتن بصیرت را همچون دیگر صفات و ویژگی‌های انسانی بسیار با اهمیت دانست و گفت: بصیرت و آگاهی انسان به ضمیر و ملکات مادی و نفسانی او مربوط می‌شود و همچنین نقش بسزایی در هدایت، کمال، سعادت، استقامت و پایداری او دارد.
وی افزود: نیروهای مسلح در جوامع مختلف و در طول تاریخ برای دفاع از قدرت‌ها و قدرتمندها شکل می‌گرفتند، اما در نظام اسلامی، نیروهای مسلح در خدمت امنیت مردم و دارای مأموریت آرامش بخشیدن به زندگی عمومی شهروندان هستند.
میرقادری با بیان اینکه تاریخچه نیروی انتظامی به عصر حضرت امیرالمومنین(ع) می‌رسد، گفت: حضرت امام علی(ع) پاک‌ترین و شجاع‌ترین نیروها را در شرطه الخمیس به کار گرفت و فرماندهی آن را به اصبغ ابن نباته تیمی سپرد.
امام جمعه موقت اقلید، التزام عملی و اعتقادی به نظام اسلامی را به عنوان یک انتظار ویژه از نیروهای مسلح برشمرد و افزود: پلیس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی‌کاری باشد.
وی با اشاره به اینكه در همه کشورها، نیروهای مسلح یکی از اجزای بسیار مهمِ اقتدار ملی به حساب می‌آیند، گفت: وقتی این اقتدار و مظهر ملی اهمیت و ارزش پیدا می‌کند که صرفاً اقتدار به مدد و کمک سلاح نباشد بلكه نیروی معنوی و قدرت روحی فرد نیز در آن وجود داشته باشد.
میرقادری در ادامه با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار كرد: امر به معروف و نهی از منکر پیام روشن نهضت حسینی است.

انتهای پیام
captcha