فرهنگ‌سازی مطلوب برای استفاده از فضای مجازی صورت گیرد
کد خبر: 3846855
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

فرهنگ‌سازی مطلوب برای استفاده از فضای مجازی صورت گیرد

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به افزایش 150 درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان،‌ خواستار فرهنگ‌سازی مطلوب برای استفاده از فضای مجازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 10 مهرماه در برنامه زنده تلویزیونی «نیروی انتظامی، امنیت، اقتدار ملی» سیمای مرکز فارس با اشاره به افزایش 150 درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان فارس در سال جاری افزود: در خصوص فضای مجازی و نحوه استفاده از آن باید فرهنگ‌سازی مطلوب در جامعه صورت گیرد تا آسیب‌های اجتماعی این حوزه کاهش یابد.
وی با بیان اینكه شعار هفته ناجا در سال جاری «پلیس هوشمند، امین مردم» تعیین شده است، افزود: پیچیدگی انواع جرایم در جامعه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باعث شده است تا به تناسب آن پلیس نیز هوشمندانه و عالمانه در این موضوع‌ها وارد شود.
فرمانده انتظامی استان فارس اظهار كرد: نیروی انتظامی استان فارس با توجه به جغرافیای وقوع جرم در جامعه، با تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورزی و انجام کارهای علمی و اطلاعاتی اقدامات خود را برای کاهش جرایم در جامعه انجام می‌دهد.
حبیبی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی و آموزش در جامعه گفت: اقدامات پلیس در جامعه بر مبنای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و در این مسیر آگاه‌سازی جامعه و آموزش‌های لازم نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مواد مخدر توطئه دشمنان است، گفت: کشفیات مواد مخدر در سطح استان فارس طی 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است و در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در حال اجرا است.
فرمانده انتظامی استان فارس با تأکید بر اینکه همه اقدامات پلیس برای تأمین امنیت و آرامش مردم صورت می‌گیرد، گفت: اعتماد مردم به نیروی انتظامی بزرگترین سرمایه‌ای است که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha