ثبت نام زائران اربعین از مرز یک میلیون و 800 هزار نفر گذشت
کد خبر: 3846894
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

ثبت نام زائران اربعین از مرز یک میلیون و 800 هزار نفر گذشت

گروه جامعه ــ در حالی که از روز شنبه 13 مهرماه، ارائه خدمات به زائران اربعین در ایران آغاز می‌شود، ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح از مرز یک میلیون و 800 هزار نفر گذشت.

به گزارش ایکنا؛ از اول شهریورماه تاکنون بیش از یک میلیون و 825 هزار و 830 نفر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

این در حالی است که حرکت زائران ایرانی به سمت مرزهای خروجی کشور به صورت گسترده و رسمی از روز شنبه 13 مهرماه آغاز می‌شود. خدمات ویژه به زائران اربعین نیز از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه، در داخل مرزهای ایران و از ۱۶ تا ۲۷ مهرماه، در داخل خاک عراق صورت خواهد گرفت، یعنی امسال ستاد مرکزی اربعین با 14 کارگروه خود، ۱۱ روز در داخل خاک عراق و ۱۷ روز داخل خاک ایران به زائران اربعین ارائه خدمت خواهند کرد.

همچنین در میان استان‌های کشور استان تهران با 269 هزار و 180 نفر ثبت نامی در سامانه سماح بیشترین متقاضی حضور در مراسم اربعین را دارد و استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مازندران و قم در رتبه های بعدی ثبت نامی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا؛ زائران متقاضی حضور در مراسم اربعین برای بهره‌مندی از خدمات بیمه قبل از حرکت به سمت مرزها باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و بر اساس اعلام مسئولان این سامانه تا دو روز قبل از روز اربعین (27 مهر ماه) باز بوده و امکان ثبت نام در آن وجود دارد.

 

انتهای پیام
captcha