مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد
کد خبر: 3847082
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم بزرگداشت سی‌امین سال ارتحال مرجع تقلید شیعیان جهان، آیت‌الله مرعشی نجفی شامگاه پنجشنبه، 11 مهر، در حسینیه آن مرحوم در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ایت‌الله مرعشی نجفی برگزار شدبه گزارش ایکنا، در مراسم بزرگداشت سی امین سال آیت‌الله مرعشی نجفی که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی قمی انجام شد؛ نمایدگان بیوت مراجع عظام، آیات حسینی بوشهری و سیداحمد خاتمی همچنین فضلا و طلاب حوزه حضور داشتند.

بهرام سرمست، استاندار قم، هم در این مراسم حضور داشت. اجرای برنامه مراسم بر عهده علی علیزاده از قاریان ممتاز کشوری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی در سخنانی در این مراسم با اشاره به کتابخانه موجود آن مرحوم به عنوان یکی از بزرگترین گنجینه‌های علمی در خاورمیانه گفت: ایشان در شرایط بسیار دشواری و در حالی که انگلیسی‌ها ذخایر علمی نجف و کشورهای اسلامی را غارت و به اروپا می‌بردند ایستاد و آثار را جمع‌آوری و به این کتابخانه آورد.

حسینی قمی با بیان اینکه وی برای ایجاد این کتابخانه حتی به زندان رفت، بیان کرد: آیت‌الله مرعشی، نماز و روزه استیجاری می‌گرفت، ولی پول آن را به جای آن که بخواهد صرف غذا کند برای جمع‌آوری کتاب ذخیره کرد.

وی تأکید کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی در کنار فقاهت و کارهای علمی، در خدمت محرومان و فقرا بود و به آنان رسیدگی می‌کرد همان طور که سیره علما و مراجع شیعه در طول تاریخ این گونه بوده است.

انتهای پیام
captcha