اختصاص 380 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی در فارس
کد خبر: 3847400
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

اختصاص 380 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، اختصاص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب چهار هزار طرح و ایجاد اشتغال ۲۰ هزار نفری را از اقداماتی برشمرد كه در روستاهای این استان برای ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدکمال پاک‌فطرت، مدیركل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس امروز، ۱۳ مهر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: معیشت و ایجاد اشتغال دو فاکتور اصلی در روستاها است و این مناطق به علت مولد بودن باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: سیاست‌هایی که طی چند سال اخیر در حوزه روستاها اعمال شد، روند تولید که در این بخش مولد اقتصاد کشور کاهش یافته بود و شاهد با مهاجرت روستا بودیم را تا حدودی جبران کرد.
پاك‌فطرت بیان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در سال گذشته به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اختصاص داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ‌طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.
مدیركل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در راستای حمایت از دهیاری‌ها نیز سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به دهیاری‌های استان پرداخت شد.
وی یادآور شد: پیش از انقلاب هیچ یک از راه‌های روستایی دارای برق نبودند اما از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۱ هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی، دارای برق روستایی شده‌اند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس همچنین گفت: ساماندهی بخش خرد اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha