بانوان در تمام حوزه‌ها نقش‌آفرینی كنند
کد خبر: 3847835
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

بانوان در تمام حوزه‌ها نقش‌آفرینی كنند

گروه اجتماعی ـ فرماندار ویژه لارستان با بیان اینكه بانوان از ابتدای انقلاب در راستای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی را ایفا كرده‌اند، گفت: بانوان در هر جایگاهی که قرار دارند باید با اعتماد به نفس در همه حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 14 مهرماه در نشست با رابطین بانوان ادارات شهرستان گفت: بانوان از اول انقلاب تاکنون در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش مهم و بی‌بدیلی را با حضور و مشارکت فعال خود در صحنه‌های مختلف ایفا کرده‌اند.
وی افزود: بانوان در هر جایگاهی که قرار دارند باید با اعتماد به نفس در همه حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنند، چرا که نبود اعتماد به نفس باعث سلب روحیه مشارکتی آنان می‌شود و نمی‌توانند برای رفع مشکلات جامعه به‌خصوص در حوزه بانوان تأثیرگذار باشند.
حسنی بیان کرد: بعد از انقلاب اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور با حضور زنان در کنار مردان در جامعه انجام شده است و در حال حاضر همه می‌بینید که حضور زنان در عرصه‌های مختلف از جمله در دانشگاه‌ها، ادارات در پست‌های مختلف سیاسی، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و غیره پررنگ است و این‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این زمینه را برای حضور و مشارکت بانوان در جامعه فراهم کرده است.
فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: باید از توانمندی، خلاقیت، فکر و اندیشه بانوان در مجموعه مدیریتی علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در کشور استفاده شود و در این خصوص نظام سنگ تمام گذاشته است.
حسنی در ادامه با بیان اینکه اگر در برخی از موضوعات نتوانسته‌ایم ایده‌ها را به عمل تبدیل کنیم این مقصر خودمان بوده‌ایم، تأکید کرد: بانوان در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره نظرات، پیشنهادها و ایده‌های خود را بدون تعارف بیان کنند و در عرصه‌های مختلف و موضوعاتی که جامعیت دارند همه مشارکت فعالی داشته باشند.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: ما همه یک خانواده هستیم و بین زن و مرد هیچ فرقی نیست، لذا بانوان برای رشد و توسعه و پیشرفت شهرستان ایده و پیشنهاد بدهند.
وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی که در برخی مواقع دامنگیر بانوان جامعه شده است، گفت: این موضوع باید در یک کارگروه تخصصی و به‌صورت ویژه بحث و بررسی شود.
فرماندار ویژه لارستان در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان ادارات شهرستان هم گفت: این موضوع با هماهنگی تمامی ادارات شهرستان و کمیسیون امور بانوان فرمانداری صورت پذیرد.
حسنی با اشاره به اینکه در این مدت تلاش شد که کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شهرستان که بعد از چند سال تعطیلی دوباره راه‌اندازی شود، گفت: متاسفانه این فعالیت‌های نرم‌افزاری و مشارکت داوطلبانه بانوان که توقع داشتیم انجام نپذیرفته است و حضور بانوان در این کانون کم‌رنگ است.
معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه نقش فرمانداری یک نقش نظارتی، هماهنگ‌کننده و بسترسازی است، ادامه داد: همین نشست‌ها و جلسات بسیار مفید است چرا که اگر در یک جلسه یک ایده به عمل تبدیل شود خود در راستای رشد و توسعه پیشرفت شهرستان حرکت کرده‌ایم.
فرماندار ویژه لارستان گفت: متناسب با اعتبارات محدود شهرستان در راستای رشد و توسعه پیشرفت شهرستان اقدامات خوبی صورت پذیرفته است، اما در بعضی از موضوعات باید به‌صورت کلی در کشور تصمیم‌گیری شود.
وی در ادامه گفت: به حمد الهی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعامل و همکاری خوب شورای تأمین شهرستان و مهم‌تر از همه مشارکت و فرهنگ بالای مردم این منطقه امنیت قابل قبولی در سطح شهرستان حکم‌فرماست.
حسنی در پایان سخنانش گفت: متناسب با اعتباراتی که برای شهرستان اختصاص پیدا می‌کند سعی کرده‌ایم به‌صورت عادلانه در تمامی شهرها، بخش‌ها و روستاها هزینه کنیم و به حمدالله به همت دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در سطح شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha