جدیدترین آمار ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3860550
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

جدیدترین آمار ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه مسابقات ــ با وجود گذشت 15 روز از آغاز ثبت نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و باقی ماندن یک هفته دیگر از زمان ثبت نام 17 هزار نفر با حضور در سامانه ثبت نام، نسبت به نام نویسی برای حضور در این آزمون اقدام کرده‌اند. ‌

آخرین آمار ثبت نام در آزمون سراسری قرآن

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام برای حضور در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن نیز شناخته می‌شود، از روز 25 آبان‌ماه آغاز شده و تا 15 آذرماه ادامه دارد.

ثبت نام در این آزمون در حالی تا حدود یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت که از زمان آغاز ثبت نام تا صبح امروز، نهم آذرماه بیش از 17 هزار نفر در آزمون ثبت نام‌ کرده‌ و استان خراسان رضوی از بین استان‌های کشور بیشترین تعداد ثبت نامی را تا کنون داشته است.

همچنین شهر قم در این دوره از آزمون از بین شهرستان‌های سراسر کشور بیشترین ثبت نام را داشته و شعبه خردسالان موسسه قرآن و عترت جامعةالقرآن استان همدان نیز در بین موسسات به عنوان موسسه پیشگام، شناخته شده است.

در حالی ثبت نام برای این آزمون تا کنون به 17 هزار نفر رسیده است که یک هفته دیگر تا ادامه ثبت نام زمان خواهد بود و اگر روند به همین ترتیب پیش برود پیش‌بینی می‌شود میزان کل ثبت نامی‌ها به 30 هزار نفر هم نرسد، موضوعی که اگر تحقق یابد شاهد یکی از ادوار کم‌مخاطب در آزمون سراسری قرآن و عترت خواهیم بود. باید دید در روزهای آینده مسئولان برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت چه اقداماتی را برای افزایش ثبت نامی‌ها اتخاذ خواهند کرد.

همچنین بر اساس گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون سراسری قرآن و عترت منتشر کرده است، تا روز دوازدهم ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت(روز ششم آذرماه)، در استان قم از هر 100 هزار نفر، 84 نفر در آزمون ثبت نام کرده‌اند که بالاترین میزان در کشور تا روز دوازدهم است. استان‌‌های یزد و سمنان با 72 و 61 نفر، استان‌های دوم و سوم شدند.

در استان تهران این میزان هفت نفر از هر 100 هزار نفر بوده است که استان بیست و چهارم از این حیث بوده است. استان‌های کردستان، مازندران و هرمزگان با ثبت نام سه نفر از هر 100 هزار جمعیت استان، کمترین میزان استقبال از آزمون را تا روز ششم آذرماه داشته‌اند.

یادآور می‌شود، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه حفظ قرآن کریم(۱۰ رشته)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(۲ رشته) و معارف اهل بیت(ع)(۲ رشته) برگزار می‌شود. همچنین این آزمون در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha