تمدید زمان ثبت نام آزمون سراسری قرآن برای سومین بار
کد خبر: 3865185
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

تمدید زمان ثبت نام آزمون سراسری قرآن برای سومین بار

گروه مسابقات ــ زمان ثبت نام برای حضور در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که باید امروز 27 آذرماه به پایان می‌رسید برای سومین بار تمدید شد.

تمدید زمان ثبت نام آزمون سراسری قرآن برای سومین بار

به گزارش ایکنا؛ زمان ثبت نام برای حضور در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم یک بار دیگر و این بار به مدت دو روز تمدید شد تا موسسات و متقاضیان حضور در این آزمون تا پایان روز جمعه، 29 آذرماه برای مراجعه به سامانه ثبت نام مهلت داشته باشند.

این سومین بار است که زمان ثبت نام در آزمون تمدید می‌شود. ابتدا و بر اساس دستورالعمل آزمون اعلام شد که ثبت نام از روز 25 آبان تا 15 آذر ادامه خواهد داشت. با رسیدن به این تاریخ زمان آزمون تا روز 22 آذر تمدید شد و در ادامه این زمان تا امروز چهارشنبه، 27 آذرماه ادامه داشت. در ادامه نیز این زمان تا روز 29 آذرماه تمدید شده است.

مریم قاسم‌احمد،‌ معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در این مورد گفت: با توجه به استقبال خیلی زیادی که موسسات داشتند و همچنین درخواست‌های مکرر که از دو روز قبل به دست ما رسیده است، مجبور شدیم بحث تمدید ثبت نام را تا پایان روز جمعه 29 آذرماه در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ادامه داشتن ثبت نام طی دو روز آینده فرایند پاسخگویی و ویرایش اطلاعات طی این دو روز انجام خواهد شد، افزود: پس از این مرحله فرایند فنی آزمون، آغاز خواهد شد. در این مرحله هماهنگی با مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و نیز ارسال سوالات آزمون و مواردی از این دست انجام خواهد شد.

قاسم‌احمد در پاسخ به این سوال که تمدیدهای مکرر باعث از بین رفتن زمان برای مراحل دیگر آزمون نخواهد شد؟ گفت: زمان‌بندی به گونه‌ای است که این موارد را پوشش می‌دهد، با این وجود بنا بر تمدید نداشتیم اما درخواست‌ها از طریق موسسات به حدی بود که ناگزیر از این تصمیم شدیم. ضمن اینکه قطعی اینترنت یکی دیگر از دلایل این تمدید بوده است که باید به آن اشاره کنم.
معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در مورد آمار نهایی ثبت نام در این آزمون تا کنون اظهار کرد: روز گذشته تعداد افراد ثبت نام کننده در آزمون از مرز 100 هزار نفر گذشت و در حال حاضر نزدیک به 110 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده‌اند.

یادآور می‌شود هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برپا می‌شود.

همچنین زمان برگزاری این آزمون ابتدا روز سوم بهمن‌ماه اعلام شد، اما در ادامه و طی اطلاعیه‌ای از سوی ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت زمان برگزاری آن به روز یازدهم بهمن‌ماه انتقال یافت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha