آئین استقبال از دانشجویان قرآنی کشور در شیراز برگزار شد/ اعلام زمان‌بندی رقابت‌ها
کد خبر: 3861309
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان/

آئین استقبال از دانشجویان قرآنی کشور در شیراز برگزار شد/ اعلام زمان‌بندی رقابت‌ها

گروه مسابقات ــ به منظور برپایی سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور از روز گذشته، 11 آذرماه، متسابقان دانشجو وارد شهر شیراز شدند تا امروز طی مراسمی این رقابت‌ها برپا شود.

آئین استقبال از دانشجویان قرآنی در شیراز برگزار شد + جدول زمان‌بندی مسابقات

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به شیراز؛ روز گذشته، 11 آذرماه، پذیرش و اسکان دانشجویان شرکت‌کننده در سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در هتل پارس صورت گرفت و اجرای برنامه جنبی و حضور در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) و حافظیه نیز انجام شد.

بنرهای خوش‌آمدگویی در لابی هتل پنج ستاره پارس شیراز، قرار گرفته بود و مسافران خسته از راه، با روی گشاده مسئولان برگزاری جشنواره و دریافت گل از سوی  آنان روبه‌رو شدند. میزبانی این دوره از جشنواره ملی دانشجویان برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

یکی از دانشجویان راه‌یافته به رشته مناجات‌خوانی از دانشگاه پیام نور کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از استقبال خوب و خوش‌‌رویی که از مسئولان مسابقات دیده بود، گفت و اظهار کرد: به دلیل بعد مسافت در نظر نداشتم که در مسابقات شرکت کنم، اما به دلیل اصرار اطرافیانم و به امید کسب رتبه حضور یافتم. من به اتفاق دخترم و با ماشین شخصی به شیراز آمدم، اما برای پذیرش و دریافت اتاق، اندکی معطل شدم.

محمد، دانشجوی دیگری، که پس از رقابت با دوستانش در مرحله درون‌دانشگاهی توانسته در رشته قرائت تحقیق به این مسابقات راه پیدا کند، درباره آئین استقبال از دانشجویان بیان کرد: فکر نمی‌کردم برنامه‌ای در نظر داشته باشند، اما اهدای این گل‌ها با رنگ‌های متنوع، سختی راه را از بین برد.

وی که همراه با دیگر دانشجویان در گعده‌ای در لابی هتل به تبادل نظرات می‌پرداختند از حس و حالش برای این حضور گفت و افزود: این‌گونه رقابت‌ها موجب می‌شود تا افراد، با انگیزه بیشتری گام بردارند، حال چه رتبه‌ای را دریافت کرده و چه موفق به این امر نشوم.

زهرا نیز بانوی دیگری است که همراه با فرزندش از دانشگاه علوم و معارف اسلامی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده است. وی که حافظ 10 جزء از قرآن کریم است، از روند منظم پذیرش و اعطای کارت شرکت‌‌کنندگان گفت و ادامه داد: اما کاش پیش از آغاز مسابقات، کارگاهی توجیهی با حضور اعضای هیئت داوران می گذاشتند تا هم رفع اشکال باشد و هم اینکه با نحوه نمره و امتیازدهی آشنا شویم.

به گزارش ایکنا؛ در این دوره جشنواره، حدود 400 متسابق از جشنواره‌های داخلی دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی، فنی و حرفه‌ای، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های وزارت علوم، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم و معارف اسلامی در بخش آوایی در رشته‌‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اجزاء 20، 10 و 5، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن با هم به رقابت می‌پردازند. همچنین رقابت بانوان در طبقه B هتل محل استقرار بانوان(هتل پارس) و رقابت آقایان در سالن‌های صدرا و سینا واقع در پشت بیمارستان شهید فقیهی انجام می‌شود.

طبق جدول زمان‌بندی این جشنواره، امروز، 12 آذرماه، ساعت 7:15 همه متسابقان به مکان آیین افتتاحیه مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) واقع در کیلومتر پنج جاده صدرا، اعزام می‌شوند و پس از زیارت قبور شهدای گمنام، برنامه افتتاحیه از ساعت 9 آغاز خواهد شد که در کنار آن از برگزیدگان بخش معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری با اهدای جوایز و لوح تقدیر تجلیل به عمل می‌آید.

امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دانشگاه آزاد اسلامی، رقابت‌های بانوان در هتل و ترتیل و حفظ آقایان در سالن 22 بهمن دانشگاه علوم پزشکی و سایر رشته آقایان در سالن‌های صدرا و سینا از ساعت 15 آغاز خواهد شد که تا ساعت 20:30 روز چهارشنبه، 13 آذرماه رقابت‌ها به این ترتیب ادامه خواهد داشت.

قرعه‌های قرائت تحقیق نیز شامل چهار سوره هود از آیه 112 تا 116، نمل از آیه 59 تا 62، انعام از آیه 108 تا 111 و سوره اعراف از آیه 90 تا 95 است.

براساس برنامه‌ریزی‌ها نیز برنامه‌های گردشگری چون آرامگاه سعدی در 12 آذرماه و همچنین ارگ کریم‌خان و مجموعه زندیه در 13 آذرماه ساعت 18 در نظر گرفته شده است که دانشجویان علاقه‌مند پس از ثبت‌نام می‌توانند از این برنامه‌های مفرح بهره‌مند شوند.

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، پنجشنبه، 14 آذرماه، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

 
انتهای پیام
captcha