تلاش برای توسعه ارزش‌های اسلامی در زندان‌های فارس
کد خبر: 3863244
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

تلاش برای توسعه ارزش‌های اسلامی در زندان‌های فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل زندان‌های فارس در تشریح رویكرد و سیاست‌های این اداره‌كل تأكید كرد: اخلاق‌محوری و توجه به کرامت انسانی و توسعه ارزش‌های اسلامی یکی از سیاست‌هایی است که با برنامه‌ریزی در زندان‌ها در حال اجرا هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیركل زندان‌های فارس امروز، 19 آذرماه در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های استان گفت: کار در زندان، سخت و طاقت‌فرساست و سیاست‌های کلان سازمانی این است که ارتقای امنیت در زندان‌ها را در اولویت کاری قرار دهیم و بحث باز اجتماعی كردن و اصلاح و تربیت زندانیان مدنظر قرار گیرد.
وی تأکید کرد: اخلاق‌محوری و توجه به کرامت انسانی و توسعه ارزش‌های اسلامی یکی دیگر از سیاست‌هایی است که با برنامه‌ریزی در زندان‌ها در حال اجرا هستند و این سیاست با سرعت و دقت نه تنها برای زندانیان بلکه برای همه جامعه هدف همچون خانواده زندانیان، کارکنان وظیفه و ارباب رجوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: ایجاد همدلی، انگیزه و توانمندی در کارکنان، مشورت و استفاده از خرد جمعی، توجه به نظرات همه کارکنان، شایسته‌سالاری و مدیرپروری و ایجاد فرصت ارتقا برای همه کارکنان و نوآوری و خلاقیت در امور زندان‌ها لازم است تقویت شوند و ضرورت دارد با تولید فکر و اندیشه جدید امور زندان‌بانی را به نحو مطلوب ساماندهی کنیم.
ابراهیمی افزود: انصافاً با اقدمات خوبی که طی سالیان گذشته در زمان مدیران پیشین انجام شده است، زندان‌های استان در مجموعه سازمان زندان ها، بی‌نظیر است که جای قدردانی دارد و این روند باید تداوم یابد.
مدیركل زندان‌های فارس اظهار كرد: بازسازی بافت‌های فرسوده زندان‌ها یکی دیگر از مواردی است که ضرورت دارد پیگیری و اقدامات مهم با همت همه همکاران دنبال شود.
وی با تأكید بر اینكه رعایت سلسله مراتب اداری و نظم در مجموعه باید رعایت شود، گفت: همه ما باید به قانون‌مداری و عدالت‌محوری پایبند بوده تا با اجرای قانون، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمانی از بسیاری آسیب‌ها مصون باشیم و امور نیز به نحو مطلوب دنبال شوند.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: رؤسای زندان‌ها و مسؤلان ستادی باید به دانش روز زندان‌بانی و قوانین و مقرارت حوزه کاری خود مسلط و مسلح باشند.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه تعامل با مجموعه قضایی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدگی به اهداف جامعه هدف، باید مورد توجه رؤسای زندان‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: به لحاظ جایگاه حقوقی ضرورت دارد که با دستگاه قضایی تعامل داشته باشیم و قضات به‌صورت هفتگی از زندان‌ها بازدید كنند.
وی یادآور شد: زندان، ضابط دستگاه قضایی است در صورت نیاز معضلات مربوط به زندان نیز باید به مراجع قضایی منعکس تا مشکلات مرتفع شوند.
ابراهیمی بیان كرد: رئیس زندان، نقش رهبری در مجموعه را دارد و باید ضمن صیانت از کارکنان، هنر به‌کارگیری از نیروها را برای انجام امور داشته باشد برهمه امور زندان نظارت كند و نظارت‌ها و بازرسی‌ها هدفمند انجام شوند.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: درخواست‌ها و تقاضای زندانیان را روزانه بررسی و پرونده قضایی زندانیان بلاتکلیف و زندانیان مالی به‌صورت جدی پیگیری شود.
یادآور می‌شود، در پایان جلسه از اشکان کمالی رئیس زندان و رحمت‌الله نجفی، فرمانده یگان حفاظت زندان مرودشت به دلیل خوشایندسازی فضای خوابگاهی، اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و رسیدگی به مشکلات کارکنان وظیفه در زندان مرودشت، با اهدای لوح سپاس اعطایی از سوی فرمانده یگان سازمان زندان‌ها قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha